Slechte achterhand en stijf, osteopaat?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CalipsoLover

Slechte achterhand en stijf, osteopaat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-15 17:10

Het begint me telkens meer en meer op te vallen dat mijn paard Diallo stijf is. Ik heb hem een maand geleden gekocht van een vriendin die er vooral mee sprong. Ik ben meer iemand die wil werken op dressuur en daarna pas springen. Hij loopt heel gespannen de laatste tijd, natuurlijk is het voor hem ook weer wennen en ik mag niks verwachten op 123. Maar hij is ook gewoon heel stijf, vooral op de achterhand waardoor hij ook boven de teugel loopt. Nu ben ik begonnen met veel te werken aan de longe om zijn achterhand actiever te krijgen. Maar dit is volgens mij niet genoeg om een hem te laten ontspannen. Zou een osteopaat kunnen helpen? Zo ja, heeft iemand nog een goede osteopaat omgeving Waasland (België)? Ook zou ik nog graag een beetje tips en oefeningen krijgen. Hem met een lossere teugel en veel overgangen rijden doe ik nu al. Lessen staan ingepland maar zit in mijn examenperiode dus dat gaat pas na eind juni.
Alvast bedankt.
Laatst bijgewerkt door CalipsoLover op 24-05-15 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Yenni

Re: Slechte achterhand en stijf, osteopaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 17:12

Les nemen en het rijtechnisch oplossen?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 17:14

Dierenarts, zadelmaker en instructie erbij halen.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-15 17:18

Cas123 schreef:
Les nemen en het rijtechnisch oplossen?

Les nemen staat zeker gepland. Ik zit jammer genoeg nu in mijn examen periode dus dat zal pas voor eind juni zijn. Ik ben iemand die ook graag zelf aan de slag gaat en ondertussen er toch aan werkt.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 17:18

Ja een ostheopaat kan helpen, goed dat je er naar wilt laten kijken.

En voor de rest inderdaad, zorgen voor goede instructie en begeleiding.

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 17:19

Ff x fysiotje en zadelmaker erbij :)

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-15 17:22

Oké zal eens kijken naar een zadelmaker ook. Wat is daar zo de gemiddelde prijs van?

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 17:37

Heb alleen maar lof over Eleonora westebring . Ze is een fantastische chiropractor en heeft bewegings wetenschappen gestudeerd onder anderen ...

EquiLibri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 16:27

Osteopathie kan zeker helpen als er een fysieke oorzaak is! Verder heel goed dat je ook zadel wil laten nakijken en ook les gaat nemen!

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 19:21

CalipsoLover schreef:
Oké zal eens kijken naar een zadelmaker ook. Wat is daar zo de gemiddelde prijs van?

Hier i. De buurt 2 tientjes voor een sessie, koop je een zadel krijg je die terug. Heb mottende zadelmaker die m'n zadel weer pas komt maken dus laat het wel even weten