Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
)roosje78 schreef:Wat goed van je dat je het nu al hebt gezien en dat je er meteen mee naar de veearts bent gegaan.
Mijn eigen paard is ook wat gevoelig aan 1 hoef. Op aanraden van de veearts hebben wij nu ook leren zooltjes er tussen gedaan en in overleg met mijn hoefsmid hebben we er nu siliconen ingespoten. Met zooltjes merkte ik al dat hij fijner kon lopen, maar met de siliconen is zijn oude beweging weer terug. Het is ook echt uitproberen wat voor jouw paard het beste werkt.
Overleg ook met je smid. Hij kent immers de hoeven van je paard goed, en ook hoe hij (eventueel) heeft gecorrigeerd door de jaren heen.
Succes!

Gypsy schreef:Ja, maar dat ijzer werkt vervolgens weer meer trillingen op. Arabesk had toen geloof ik zo'n filmpje waarin je duidelijk zag dat de beslagen hoef nog 3 keer stuiterde voor hij stond. De blote hoef werd gewoon voorzichtig neergezet.
Meteen beslaan lijkt mij in dit geval symptoombestrijding. Want er moet toch een reden zijn dat het paard gevoelig is? Sluimerende laminitis?
Queelens schreef:roosje78 schreef:Wat goed van je dat je het nu al hebt gezien en dat je er meteen mee naar de veearts bent gegaan.
Mijn eigen paard is ook wat gevoelig aan 1 hoef. Op aanraden van de veearts hebben wij nu ook leren zooltjes er tussen gedaan en in overleg met mijn hoefsmid hebben we er nu siliconen ingespoten. Met zooltjes merkte ik al dat hij fijner kon lopen, maar met de siliconen is zijn oude beweging weer terug. Het is ook echt uitproberen wat voor jouw paard het beste werkt.
Overleg ook met je smid. Hij kent immers de hoeven van je paard goed, en ook hoe hij (eventueel) heeft gecorrigeerd door de jaren heen.
Succes!
En die silleconen spuit je in het leren zooltje of hoe moet ik dat zien?
Ik heb mijn smid net gebeld en die had het daar ongeveer ook over.
Bij mij kostte het ongeveer een week om het eraf te peuteren.

Queelens schreef:Oke, fijn om te lezen dat jullie daar geen nadelen aan ervaren. Aangezien leren zooltjes met siliconen voor mij tot nu toe de meest toegankelijke goede 'oplossing' lijkt.
Ik ga vandaag nog even met de DA overleggen of hun denken voldoende te hebben aan enkel zooltjes of dat met siliconen beter is. Met siliconen lijkt het mij dat het sneller dikker wordt onder de hoef en hoe dikker hoe minder goed lijkt mij?