Zaterdag was ik lekker aan het rijden en ging als ontspanning nog een rondje lekker uitgalopperen. Mn paardje werd enthousiast en ging wat harder. Nou had ik niet door dat de bak zo mul was en hij kwam net wat te hard de bocht in. Ik probeer altijd op te letten dat hij niet als een idioot door de bocht gaat maar de bak was slechter dan normaal. Hij struikelde maar wist zichzelf nog overeind te houden en kon doorlopen. Hierbij maakte hij wel een enorme klap op de achterkant van z'n voorvoet met z'n achtervoet. Hij had net 4 dagen nieuwe ijzers en dat lag er ook af. Ik balen natuurlijk. Maar toen ik zijn been optilde zag ik dat de hele hoef rood van het bloed was. Na wat schoonmaken zag het er zo uit:

Zo zag het er vandaag uit nadat we op aanraden van de staleigenaresse toch maar 10 minuten de straal erop gehouden. Er was heel veel vlas ingekomen wat er moeilijk uitging. Daarna flink ingespoten met acederm.

Hij heeft zo'n klap gemaakt dat het hele ijzer verbogen is.

Nu heb ik zaterdag weer wedstrijd en kan hij woensdag pas weer naar de smid. En ik zit te dubben wat ik het beste kan doen.