balbetrapping?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

San_Adios

balbetrapping?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 19:09

Zaterdag was ik lekker aan het rijden en ging als ontspanning nog een rondje lekker uitgalopperen. Mn paardje werd enthousiast en ging wat harder. Nou had ik niet door dat de bak zo mul was en hij kwam net wat te hard de bocht in. Ik probeer altijd op te letten dat hij niet als een idioot door de bocht gaat maar de bak was slechter dan normaal. Hij struikelde maar wist zichzelf nog overeind te houden en kon doorlopen. Hierbij maakte hij wel een enorme klap op de achterkant van z'n voorvoet met z'n achtervoet. Hij had net 4 dagen nieuwe ijzers en dat lag er ook af. Ik balen natuurlijk. Maar toen ik zijn been optilde zag ik dat de hele hoef rood van het bloed was. Na wat schoonmaken zag het er zo uit:

Afbeelding

Zo zag het er vandaag uit nadat we op aanraden van de staleigenaresse toch maar 10 minuten de straal erop gehouden. Er was heel veel vlas ingekomen wat er moeilijk uitging. Daarna flink ingespoten met acederm.

Afbeelding

Hij heeft zo'n klap gemaakt dat het hele ijzer verbogen is.

Afbeelding

Afbeelding

Nu heb ik zaterdag weer wedstrijd en kan hij woensdag pas weer naar de smid. En ik zit te dubben wat ik het beste kan doen.

hagelslag

Re: balbetrapping?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 19:58

Oh gatsie, dat ziet er niet fijn uit.
Schoonhouden is het beste natuurlijk

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:03

Ik zou als ik jou was even kijken hoe hij loopt.
Het kan best zijn dat lopen zeer gaat doen door de plek van de wond, wat zich uit in kreupelheid.

San_Adios

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 07:26

Hij loopt er prima op en in het land beweegt hij ook lekker. De hoefsmid heeft gezegd dat ik hem gewoon rijden in de bak als hij een ijzer mist nou zou ik dat zelf niet zo snel doen en zat ik eerder te denken aan longeren. Maar aangezien de bak zo mul is ben ik bang at er heel veel zand in komt…