Graag had ik even wat meningen gehoord over het volgende:
Mijn merrie van 13 jaar is (weer) vaag kreupel.
Ik heb haar sinds haar 3,5. Het enige dat ze ooit mankeerde, waren bleinen en haar allergie (uitend in jeuk, kale plekken, soms bulten, opgezwollen hoofd en olifantenbeen).
In de winter van 2013-2014 zijn we even gestopt met wedstrijden (dressuur M2) om verder door te trainen. Dat ging heel goed, en eind vorige zomer startte ik twee oefenwedstrijden om er weer in te komen.
Sinds augustus voelde ik haar af en toe doorzakken linksachter, enkel in stap. Verder niks.
Rond oktober begon ze in draf bij korte wendingen / kleine cirkels / diep doorheen de hoek rijden, met linksachter minder onder te komen. Ook in middendraf kwam het been niet meer mee.
Aangezien we rond die tijd het even druk hadden ivm aankoop huis, heb ik haar gewoon rust gegeven en niet meer gereden. Na de verhuis in januari toch weer even geprobeerd, en ze was nog net hetzelfde.
Omdat ze vaak ook sukkelt met haar allergie, kwam er iemand langs die oa ook accupunctuur doet, omdat zij zou kunnen vinden waaraan mijn paard allergisch is. (Bloedtesten en huidtesten wijzen niks uit)
Kort verhaal, volgens haar niks mis aan het achterbeen, maar er blokkeert een energiebaan door haar allergie. Ze heeft er enkele naalden in gestoken en daarna was mijn paard weer correct.
Door een val van mijn jonge paard heb ik zelf dik 2 maand niet kunnen rijden, maar is mijn paard gereden door iemand anders. Ze liep redelijk correct (werd ook niks gevraagd), maar nu ik er zelf weer op ging, voelde ik dat ze weer kreupel was.
DA gebeld, buigproeven gedaan, verdict: paard is niet kreupel.

Dikke week later moest DA hier terug zijn, laten zien onder zadel, opnieuw verdict, niet kreupel, ze komt gewoon niet mee?
Nu is mijn paard echt wel kreupel, aangezien dat linkerachterbeen gewoon zelfs niet eens verticaal onder de massa wordt gezet, maar altijd achterblijft. Als je haar meer opneemt, gaat ze zelfs op en neer met haar hals. Wat voor mij heel duidelijk is dat ze pijn heeft.
Ik wil nu graag iemand over de vloer krijgen die dit serieus neemt en onderzoekt..
Maar wie haal ik er nu best bij?
Hoor van overal verhalen en raad, maar weet het even niet meer. Sportdierenarts, accupuncturist, dierenkliniek, ...
Ook als iemand dit herkent, hoor ik het graag!
Sorry voor het erg lange verhaal.