mijn pony is kreupel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maaaarieke

mijn pony is kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 10:41

hey bokkers,
ik heb echt geen idee waar dit onderwerp moet staan, ik bok ook nog niet zo lang.
Maar mijn pony is kreupel aan haar rechter achterbeen, er zat een steentje in haar hoef, die hebben we eruit gehaald. Is het normaal dat ze daarna nog steeds kreupel loopt?
Ze loopt niet ernstig kreupel alleen in draf, galop durf ik niet aan.
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
dankjewel alvast.
/3 /3 /3 /3 /3 /3 /3

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 10:43

Zat het steentje er vast en diep in? Als het steentje er vrij snel uitging en niet diep zat denk ik niet dat het steentje de oorzaak is van het kreupel lopen. Is je pony al lang kreupel? En voelt het ergens warm op het been?

Maaaarieke

Re: mijn pony is kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 10:44

het steentje zat een in de V mijn vader heeft hem er uit gehaald, ze is nog maar 1 of 2 dagen kreupel het voelt niet warm.

Maaaarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 10:45

het steentje zat niet enorm diep

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 10:52

Hmm als het goed is zou het dan al wel over moeten zijn denk ik.
Anders zou je er voor de zekerheid even naar kunnen laten kijken.
Je kan beter voorkomen dan genezen zeg ik altijd maar :)

Maaaarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 10:56

de hoefsmid die komt overmorgen ook al omdat onze andere paarden bekapt moeten worden dus dan kan hij er even naar kijken, ik hoop echt heel erg dat het niks ergs is.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 10:58

Okey, normaal gezien is de pijn eigenlijk vrijwel direct over. Zeker het ergste. Je kunt het beetje vergelijken met een splinter bij jezelf zolang die er in zit blijft die zeer doen maar zodra de splinter eruit is dan is het nog wel wat gevoelig maar heb je er verder niet zo gek veel last meer van.
Ik zou het nog een paar dagen aankijken. Kan goed zijn dat het paard zich mis trapt heeft in de weide. En verder goed in de gaten houden of het mindert. Niet rijden uiteraard, zou wel wat aan de hand stappen. Neem aan dat die gewoon wat mankt en dus nog wel kunt stappen.