Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
janderegelaa schreef:Sorry hoor, maar als je een kilometervreter wilt koop je toch geen paard met probleemvoeten...Dat is water naar de zee dragen.
Ninx schreef:Ik volg jullie helemaal.
Maar ik natuurlijk nog een sober paard en ook een shet, en die hebben beiden prachtige voeten en zijn keurig op gewicht.
Qua voeding weet ik niet wat ik nog meer zou kunnen doen/ laten.
Ik heb begrepen dat hij als jongeling erg veel op stal heeft gestaan en al jong overgewicht had (hij had een normaal gewicht toen ik hem kocht).
Wellicht is er iets in zijn constitutie voorgoed veranderd destijds... geen idee.
Bij EllisLinda voel ik iets van cynisme bij de opmerking 'oh zo belangrijke ritten'.
Ik heb echter al 8 jaar een paard dat niet/ nauwelijks gereden kan worden, en daarmee ga ik wandelen, hardlopen als ze zich fit voelt, ik fiets met haar, doe grondwerk.
Rijden is absoluut niet het allerbelangrijkste, maar ik vond het fijn op z'n minst 1 rijpaard te hebben.
Ik verwacht geen hogere dressuur, maar plezierig van de natuur genieten met z'n tweetjes.
Daarvoor heb ik destijds dit paard erbij gekocht.
Een 'kundige' smid is een lastig begrip. Want wie is kundig? Ik heb ook Jan de Zwaan erbij gehad, veel mensen vinden hem een absolute expert.
Ook heb ik de natuurlijke weg bezocht, maar daar durfde men het niet aan. Wie is dan werkelijk kundig?
Nassau zou kunnen, ware het niet dat ik niet over vervoer beschik.