3 maanden geleden kocht ik het paard van mijn dromen. We gingen super, genoten op en top samen..
4 Weken geleden is de osteopaat geweest om haar te behandelen, daar ze (voornamelijk bij haar lendenen) behoorlijk vast zat.
Bijna twee weken lekker gestapt met haar, voorzichtig wat gaan longeren en de dag dat ik besloot weer te gaan rijden, haalden we haar met een dik been uit de paddock. Stap liep ze prima in, maar draf was ze stokkreupel.
Paar dagen koelen en rust mocht niet baten om het been wat dunner te krijgen, dus dierenarts erbij.
Conclusie; peesblessure aan de diepe buiger.
Compagel smeren, koelen en rust.
Helaas knapte het been niet echt op en hebben we een afspraak gemaakt in Emmeloord om een echo te maken.
De diagnose die hieruit kwam had ik totaal niet verwacht.. Ze heeft een beschadiging aan de buitenste schenkel van de tussenpees linksvoor en een beschadiging aan de binnenste schenkel van de tussenpees rechtsvoor!

Aan beide voorbenen dus.. Of dit een oude of nieuwe blessure is, daar kon ze niets tot weinig over zeggen.
Linksvoor is echt een acute fase, doordat hij dik en warm is. Rechtsvoor was aan de buitenkant niets waar te nemen.
Voor nu hebben we een stapschema gehad voor de aankomende acht weken en dan gaan we weer terug naar Emmeloord voor wederom een echo.
Fem is helaas al bijna 15 jaar. De prognose is niet al te best. Of ze ooit nog in de sport kan komen is de vraag..
Wat wil ik met dit topic?
Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen met vergelijkbare blessure. Wat was de prognose en hoe is het daadwerkelijk gegaan?
Wat kan ik verwachten?
Zijn er nog gouden tips?
Alvast bedankt..