Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
elenaMM77 schreef:je bent in mijn ogen gewoon gen***id door je nicht in deze..
je paardje klinkt oud en versleten, en in mijn ogen hadden de oude eigenaren gewoon geen zin meer om de kosten te dragen dus zodra ze enigzins ok was hebben ze haar van de hand gedaan aan iemand die haar toch wel niet zou laten keuren omdat het familie was..
ik denk dat je bij jezelf echt moet nagaan of je dit paard verder lijden niet beter kunt besparen.. ouderdom komt nu eenmaal met gebreken.. En als haar pezen weer even ok zijn, dan kun je wel weer wat anders gaan verwachten.. Daarbij, geef je zelf al aan dat het kreupelen een terugkerend probleem is..
ik denk dat het misschien het beste voor het paardje zelf is als ze naar de eeuwige weides mag.. al is dat natuurlijk zuur voor jouzelf omdat jij een paardje kocht om er lang van te mogen genieten en niet om haar direct te verhuizen naar een plek waar je haar niet meer kunt bezoeken.
Wellicht kun je haar nog 1 mooie zomer geven 24/7 op het land en voor ze weer op stal moet (wat zeker niet goed zal zijn voor haar), haar laten gaan.
Daantj__ schreef:elenaMM77 schreef:je bent in mijn ogen gewoon gen***id door je nicht in deze..
je paardje klinkt oud en versleten, en in mijn ogen hadden de oude eigenaren gewoon geen zin meer om de kosten te dragen dus zodra ze enigzins ok was hebben ze haar van de hand gedaan aan iemand die haar toch wel niet zou laten keuren omdat het familie was..
ik denk dat je bij jezelf echt moet nagaan of je dit paard verder lijden niet beter kunt besparen.. ouderdom komt nu eenmaal met gebreken.. En als haar pezen weer even ok zijn, dan kun je wel weer wat anders gaan verwachten.. Daarbij, geef je zelf al aan dat het kreupelen een terugkerend probleem is..
ik denk dat het misschien het beste voor het paardje zelf is als ze naar de eeuwige weides mag.. al is dat natuurlijk zuur voor jouzelf omdat jij een paardje kocht om er lang van te mogen genieten en niet om haar direct te verhuizen naar een plek waar je haar niet meer kunt bezoeken.
Wellicht kun je haar nog 1 mooie zomer geven 24/7 op het land en voor ze weer op stal moet (wat zeker niet goed zal zijn voor haar), haar laten gaan.
Ik vind dit wel een erg snelle reactie. Ik snap wel waar die vandaag komt paardje is 30 heeft Cushing en een zwakke pees. Maar wat er op DIT moment aan de hand is is nog niet bekend. Misschien heeft het paardje een hoefzweer. Ook pijnlijk ja maar redelijk eenvoudig en snel op te lossen. En als de hoefzweer genezen is kan die er misschien nog wel een paar jaar tegen aan met goede medicatie voor Cushing.
Misschien is het inderdaad weer de pees. En is het revalidatieproces lang en de kans op herblesseren groot. En zal het leven voor het paard niet zo paardwaardig meer zijn. Maar laten we eerst even afwachten wat de dierenarts zegt morgen. Dan kun je nog zeggen dat ze na moeten denken om het paardje te laten gaan. Daarnaast denk ik dat een dierenarts het ook wel te sprake brengt als het leven voor het paard niet prettig meer zal zijn.