Elke ci 8 weken. Een pony rondom beslagen, 2 alleen bekappen.
Tigra_
Geplaatst: 05-04-15 22:45
Om de 10 weken gaan ze hier. 3 worden bekapt en 1 word vierkant beslagen.
Woogy
Geplaatst: 05-04-15 22:47
gemiddeld genomen 2-3 keer per jaar. de hengst heeft super hard groeiende voeten en die gaat wat vaker maar de dames lopen dag en nacht buiten en hebben het minder nodig.
Om de 8 weken, soms eerder als er wat mee is en of als het nodig is.
Maar vaste prik is om de 8 weken.
vilheide
Geplaatst: 06-04-15 14:16
Die van ons krijgen elke 12 weken nieuwe ijzers maar er kan ook weleens 13 weken tussen zitten. In het verleden werden ze elke 8 weken rondom beslagen maar vaak zaten de ijzers dan nog zo netjes dat het eigenlijk nog niet nodig was.
Mijne gaat elke 7a8 weken. Ze heeft platvoeten waardoor ze altijd wat sneller weer naar de pedicure moet
Maartje1990
Geplaatst: 06-04-15 19:46
Ik bekap mijn paarden zelf, ongeveer eens in de 2 weken... soms wat langer (en soms ook wat eerder), maar dat komt dan voornamelijk omdat ik óf geen zin of geen tijd heb en dan overleven ze het wel wat langer hoor. Paarden moeten (over het algemeen) veel vaker bekapt worden dan eens in de 6 of 8 weken, veel paarden ondervinden namelijk te weinig natuurlijke slijtage en zelfs dan slijten ze niet zo af zoals ze op een voor hen natuurlijke bodem zouden doen.
Mijn paard gaat iedere 9 weken naar de hoefsmid op het moment. Maar hij staat wel 24/7 op de stenen, dus slijt veel. Omdat ik op het moment zelf stukje bij beetje de stand verander (de hoefsmid moet er te veel in één keer voor af halen om verschil te maken, dan gaat het paard mank), had ik laatst de hoefsmid na 6 weken laten komen. Toen kon hij er maar millimeters afhalen, aan de ene kant van de hoef niks en aan de andere kant van de hoef 2-3mm (staat buitenover, uit mijn hoofd gezegd). Maar toen hij nog in de bak stond, moest hij eigenlijk wel elke 6 weken. Toen sleten zijn hoeven namelijk nauwelijks en ik wil niet dat er meer dan een cm van de hoef per keer afgehaald moet worden en het liefst niet meer dan 7-8mm.
judith_irene
Geplaatst: 07-04-15 21:14
De mijne is vorig jaar juni voor het laatst geweest. 3 weken geleden heeft de hoefsmid naar haar hoeven gekeken maar het was nog niet nodig om haar te bekappen. Dit is dus ook niet gebeurt.
Ze staat blootvoets.
Briiet
Geplaatst: 07-04-15 21:16
Vorig jaar heb ik de hoefsmid 4 x laten komen. Haar hoeven groeien niet zo snel en zijn vrij stevig. In de zomer brokkelen ze een beetje maar even bij vijlen en ze kan er weer tegen aan. Geef haar nu ook biotine voor het brokkelen in de zomer.