Sinds een tijdje loopt mijn jonge merrie van 3 jaar onregelmatig op te volte tijdens longeren. Dit begon ongeveer 4 weken geleden, af en toe wat onregelmatige passen in de draf. In stap en galop loopt ze naar mijn inzien rad. Het lijkt alsof ze alleen op de voltes onregelmatig is, rechte lijnen lijken regelmatig. Het is niet altijd te zien, soms lijkt ze rad te lopen en dan zitten er weer een aantal slechte passen tussen. Ik kan niet met zekerheid zeggen of het van voor of van achter komt. Ze lijkt naar mijn idee op linksvoor te vallen maar ik heb hier niet veel ervaring mee. Ook lijkt het van hoger te komen in het been. Vanuit de schouder? Zou het ook vanuit de rug kunnen komen?
De dierenarts is gebeld en komt volgende week langs. Ik heb geen idee waar we moeten beginnen met zoeken.
Iemand hier ervaring mee?
Ik heb filmpjes die ik niet online krijg kan ik wel via pb sturen. Iemand die eens met me mee zou willen kijken?
Als je een paard longeerd dan komt er vaak meer druk op de benen die zich dan aan de binnenkant bevinden. Dit kan zijn dat je paard misschien wel vast zit en daardoor niet lekker kan buigen. Maar dit kan nog veel meer oorzaken hebben. En filmpje is daarom wst makkelijker beoordelen. Maar wel goed dat je er een dierenarts bij haalt
Kirstenx
Geplaatst: 05-04-15 15:30
Ik zou wel willen kijken! Ik heb vorig jaar een periode gehad dat mijn paard onregelmatig liep. Bij die van lijkt het vanuit z'n rug te komen, hij is verschillende keren behandeld door een fysio en een sportmasseur.