Bij mijn pony is ong. 3 maanden geleden helaas artrose geconstateerd.
door een verkeerde hoefstand heeft ze nu een hele lichte vorm van artrose in haar linkerkogel (voorbeen). Ik ben met haar naar de dierenarts geweest en er zijn daar foto's gemaakt en kwam er dus artrose uit. Toen heb ik een revalidatieschema gekregen en heb me daar netjes aan gehouden. ik moest eerst 3 dagen lang 10 minuten wandelen, daarna 3 dagen lang 12,5 minuut wandelen en zo door tot de 25 minuten. Toen moest ik datzelfde doen, maar dan met dat ik erop zit. Na dat stappen moest ik eerst 3 dagen 2,5 minuut draven en daarna weer drie dagen 5 minuten lang draven en zo door. Toen ik ong. bij de 17,5 minuut was begon er net boven haar kogel een heel klein beetje vocht te komen, maar nadat ik een dagje dan niet had gereden was de bult weer weg. Het is zacht en niet warm en mijn pony loopt gewoon zuiver. Ik ben wel doorgegaan met het schema maar de bulten bleven. HEt zijn maar hele kleine vochtbultjes net boven de kogel en volgens mij heeft ze er geen last van. Ik voer haar nu glucosamine voor haar artrose. weet iemand wat die vochtbultjes kunnen zijn?