Toen de grond 1.5week geleden bevroren lag in de paddock (waar hij overdag op loopt) kwam hij kreupel zn stal uit. Leek gevoelig te zijn. Dachten direct aan de iets hardere ondergrond.
Dag nadien was alles ok.
Paar dagen later longeer ik en lijkt hij licht onregelmatig. Kon niet precies zeggen hoe en wat. Zijn ene voorbeen is vos, andere wit. Vind dit soms iets vertekenen maar met het witte voorbeen lijkt hij een kortere pas te zetten (zie ik vooral in stap).
In mujn gedachten was dit wel het andere been dan in de paragraaf hierboven!
Dag nadien weer gecontroleerd en liep goed. Iemand anders keek mee.
Nog een 2 a 3tal keer gelongeerd die week.
Zaterdag les en ja hoor... mank. Niet heel eeg maar je zag het wel. Voornamelijk op de rechterhand.
Been vond ik die 1.5 week afwisselend een beetje warmer en een klein beetje dikker (puur op gevoel).
Nadat hij zaterdag onregelmatig was dierenarts vandaag laten komen. Hij voelde niet echt een warmte of dikte verschil. Ik wel een beetje (maar ik weet het niet meer, al die twijfel
). Aan de longe wel onregelmatig. Op andere hand wel beter.Conclusie was moeilijk te trekken. Niet voldoende mank om direct foto's en dergelijke te nemen. Nu 14d ontstekingsremmer (maar met deze pillen voelt hij wel nog pijn). Advies om ook licht te werken, longe of max 30min rijden.
Hoef gecheckt op gevoeligheid. Geen reactie.
Pees wel een reactie maar aan de andere kant ook. Dus niet zeker. Hij geeft ook nog niet heel erg graag hoefjes.
Nadien longeer ik nog even en liep hij, buiten even in het begin, weer ok.
Mogelijk wat pijn gedaan tijdens een wilde bui (hij doet wel vaker gek buiten), of door het op stal staan wat stijf... of een combinatie.
In elk geval, geen idee wat het is. Paranoia word ik er van
weet niet goed wat ik mee aan moet 
Indien het binnen 14d niet ok is, of indien het erger wordt komt DA uiteraard terug.
Iemand een idee? Gewoon afwachten en af en toe longeren/bewegen?
...