Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Pluttersput schreef:Ik zou eens kevin bacon's hoof solution proberen. Kende een paard met chronische rotstraal, maar dat is daarna behoorlijk opgeknapt. Nog af en toe een terugval, maar dan smeerden ze het er op en dan ging het weer over. En bij mijn kabouter was het na een dag of 2 ook helemaal over toen hij het had
?
Maartje1990 schreef:Het geeft misschien een hoger risico, maar helaas kan je paard er dan ook last van krijgen, mijn paard heeft het ook gehad ondanks 24/7 buiten op een schone ondergrond.niet meer in een stal zetten en 24/7 buiten laten lopen. Stal is dé plek voor rotstraal: mest, urine... trekt allemaal in de hoef.
vur schreef:Honingzalf is eigenlijk overal vrij verkrijgbaar (apotheek, drogist, dierenarts). Van mesitran (alleen bij de apotheek verkrijgbaar volgens mij) heb je wel twee varianten, de soft gel en de zalf. Ik gebruik hiervoor de zalf.Waar kocht je die dan Grit, gewoon bij een drogist?
Hypozin werkt bij ons voor geen meter. Dryfeet wel, maar dat is nogal duur.
Grit schreef:Maartje1990 schreef:Het geeft misschien een hoger risico, maar helaas kan je paard er dan ook last van krijgen, mijn paard heeft het ook gehad ondanks 24/7 buiten op een schone ondergrond.niet meer in een stal zetten en 24/7 buiten laten lopen. Stal is dé plek voor rotstraal: mest, urine... trekt allemaal in de hoef.vur schreef:Honingzalf is eigenlijk overal vrij verkrijgbaar (apotheek, drogist, dierenarts). Van mesitran (alleen bij de apotheek verkrijgbaar volgens mij) heb je wel twee varianten, de soft gel en de zalf. Ik gebruik hiervoor de zalf.Waar kocht je die dan Grit, gewoon bij een drogist?
Hypozin werkt bij ons voor geen meter. Dryfeet wel, maar dat is nogal duur.
Het is helaas ook niet goedkoop, maar het werkte bij Vince toen wel snel.
EliseXJoelle schreef:heb je de oorzaak van de rotstraal al gevonden? de rotstraal bestrijden werkt niet als je de oorzaak niet weg haalt.
krijgt je paardje hooi of kuil te eten?
Sammert schreef:Pluttersput schreef:Ik zou eens kevin bacon's hoof solution proberen. Kende een paard met chronische rotstraal, maar dat is daarna behoorlijk opgeknapt. Nog af en toe een terugval, maar dan smeerden ze het er op en dan ging het weer over. En bij mijn kabouter was het na een dag of 2 ook helemaal over toen hij het had
Weet je toevallig ook waar je dat kunt bestellen?
ik kan het hier in de ruiterwinkel halen
maajjkee schreef:Dat werkt hier ook als een tierelier. Is een zinksulfaat oplossing.Iets wat bij mij ontzettend goed geholpen heeft is NAF hoef en zool, ik kwam er ook steeds niet vanaf tot dat ik dan ben gaan gebruiken, natuurlijk is mijn smid ook wel vaak langs geweest om verkeerde stukken weg te snijden. Paard lief heeft nu weer goede stralen, ik smeer nog wel eens in de zoveel tijd even om ze goed te houden.