Dat gezegd zijnde maak ik mij wat zorgen om zijn hoeven, uiteraard zien ze er niet goed uit maar ik twijfel toch een beetje of er niet meer aan de hand is. Ik vind ze niet fris ruiken bv. dus dacht aan rotstraal, maar er zit geen vocht of pus of andere viezigheid in. Vandaar dat ik het niet goed weet. Heb vandaag een poging gedaan tot foto nemen van 1 hoef, is niet super duidelijk maar misschien kan hier iemand iets van zeggen. Ik heb ze vandaag eens helemaal afgespoeld, ook onderin (wat hij gelukkig wel toe liet ) en dan ziet het er zo uit:

De hoef zelf:

Dat bovenste gedeelte, dat ziet zo raar uit/voelt zo raar? Kon het vandaag aan niemand op stal vragen en het stomme is dat je niet kan zeggen "ik laat even de hoefsmid er naar kijken". Dus ik ben een beetje op mezelf aangewezen, ga wel eens aan de staleigenaar vragen maar verder zijn er weinig opties, dus ik hoop dat er misschien iets van de foto's gezegd kan worden, ookal zijn ze niet goed

Hij staat overdag buiten op beton & er is een gedeelte modder (zie topic in onderschrift voor het idee) maar daar loopt hij weinig. Verder staat hij vanaf dat het donker is op stal (die elke dag uitgemest wordt, schuilstal trouwens ook). Denk dat het misschien is van op de beton te staan/lopen dat er een geurtje aan hangt? Het is begonnen sinds hij weer buiten staat, daarvoor heeft hij noodgedwongen 2 maanden op stal gestaan. Of is het toen ontstaan en nu de uitwerking? Of is er helemaal niks aan de hand en zie/ruik ik spoken?

Bedankt voor het lezen en hopelijk kan iemand er wat van zeggen
Zal zien of ik eventueel dinsdag foto's kan maken in daglicht moest niemand er wat van kunnen maken
) en blijkbaar ook dingen zoals zo optillen om met een waterstraal uit te spoelen (heb ik vandaag dus geprobeerd). Vandaar dat ik denk dat ik er wel wat mee kan als in wassen met iets of insprayen of dergelijke, maar echt structurele veranderingen zitten er momenteel echt nog niet in