Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Ik raak mijn easyshoes welke geplakt zijn met vettec steeds kwijt. Ik wil liever niet nagelen, maar dit werkt ook niet en is erg kostbaar zo.
Zijn er nog alternatieven? Vinden jullie dat Hippotech of duplo beter blijft zitten? Of wellicht zijn er qua lijm betere alternatieven?
ikkebenhier
Geplaatst: 29-11-14 14:52
Ik volg... Ik heb 3 weken geleden de achter ijzers van mijn paard er af laten halen omdat hij erge brokkelvoeten heeft achteraan. Omdat ik soms denk dat hij toch iets gevoelig loopt, ben ik ook aan het denken over plakbeslag.
grimnir
Geplaatst: 10-03-15 09:23
beetje late reactie, maar voor het geval je nog interesse hebt; ik heb wel eens Hippotech plakbeslag en dat beviel heel goed. Ik moet er misschien bij vertellen dat ik niet heel intensief mee gereden heb (weet niet of dat veel uitmaakt) maar bij mijn merrie heeft het er bijna 3 maanden zonder problemen onder gezeten! Toen was het eigenlijk nog meer dat de voet gewoon te veel gegroeid was dat ze niet meer helemaal mooi zaten, dus toen er eentje beetje los ging zitten heb ik ze er maar afgehaald. Maar verder hooguit heel soms een lipje weer vast moeten zetten, maar nooit een verloren. En ze liep er erg prettig mee, ik vond het een hele mooie oplossing. Enige nadeel vind ik is dat er niet zo veel mensen zijn die dit beslag goed aan kunnen brengen en dat het iets duurder is dan gewoon beslag.. maar prettig idee dat het veel natuurlijker is voor de voet, en ik had het idee dat mijn paard 'haar schoenen ook heel lekker vond zitten' :-D
Hinke
Geplaatst: 14-03-15 14:03
Ik zou ook wel meer willen weten over plakbeslag. Ik wil in de zomer weer meer buitenritten maken, en ijzers zijn geen optie. Ik las op de site van greendistance over hippotech plakbeslag en dat leek mij ook wel wat.
@Ts is het niet een optie om dat hippotech gewoon eens uit te proberen? Op greendistance.nl lijkt het qua kosten mee te vallen, als je ze zelf aanbrengt.
@grimnir dat klinkt positief Kan je er ook kalkoenen onder zetten of is dat geen optie?
Hinke
Geplaatst: 14-03-15 14:12
Hier een foto van de hippotech
En van de glue on van renegade
Wat ik me wel afvraag bij dit plakbeslag- kan het hoefmechanisme nog net zo werken als met gewone ijzers? Iemand die dat weet?