Behandeling straalkanker bij Trekpaard Tycho [verslag]

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Behandeling straalkanker bij Trekpaard Tycho [verslag]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-16 05:27

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt Tobias2007

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Behandeling straalkanker bij Trekpaard Tycho [verslag]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-16 21:36

Tobias2007 schreef:
Aan iedereen van deze topic. Straalkanker weggesneden of behandeling rene vroom. Hoe was het na 2 a 3 jaar?

Ik zag net je topic en denk dat je vraag me nu redelijk duidelijk is.
De behandeling die mijn paard gehad heeft is hier in het topic helemaal te lezen en te zien via foto's. Geen René Vroom, gewoon m'n eigen DA en smid. En voedingsadviezen van anderen.
Ik ben nu zo'n 2 jaar verder en hij is niet genezen. Erger worden doet het gelukkig al een tijd niet meer, maar ik moet het in de gaten blijven houden.
Ik ben er wel redelijk van overtuigd dat hij waarschijnlijk nooit meer volledig zal zijn genezen, of dat het niet blijvend is en dat dat komt door de auto-immuunziekte die hij heeft.

Tobias2007
Berichten: 11
Geregistreerd: 23-09-16

Re: Behandeling straalkanker bij Trekpaard Tycho [verslag]

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 13:51

Jaan81 welk spul van de dierenarts droogt de stralen er uit. Je moest soms oppassen dat ze niet te droog werden. Ik wil dat ook kopen.

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Behandeling straalkanker bij Trekpaard Tycho [verslag]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-16 20:17

Dat maakt die dierenarts zelf, dus kan geen naam geven... Kan wel de naam van de DA doorgeven? Kan je hem contacten?

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Behandeling straalkanker bij Trekpaard Tycho [verslag]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-16 12:29

Tycho staat nog steeds lekker 24/7 op de wei. Sinds vorige week wel met een regendeken. Hoeft hij minder energie te pompen in het warm houden enzo.
Van de week nog met mijn naar strand geweest en had een zeer fijn paard onder m'n kont. Heerlijk!

Z'n pootjes gaan beter, maar blijven wat snotterig. Proberen van de week weer te scheren denk ik.

Z'n stralen blijven wel oké, z'n zwilwratten zitten er ook nog steeds aan en ik vind het echt mooi op gewicht nu. Flanken niet meer ingevallen, helderen ogen. Echt m'n Tych.

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Behandeling straalkanker bij Trekpaard Tycho [verslag]

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 12:41

Fijn dat het weer goed met Tycho gaat! Regendeken is slim het is ineens ook wel weer erg fris buiten in vegelijking met kort geleden die hitte.

Maflinger_S
Berichten: 12177
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Behandeling straalkanker bij Trekpaard Tycho [verslag]

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 17:36

Leuke update. Fijn om te lezen dat het bonkie goed gaat.

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Behandeling straalkanker bij Trekpaard Tycho [verslag]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-16 19:30

Bonkie heeft vanmiddag kinderpoownie gespeeld. M'n nichtje van 10 is er mee op buitenrit geweest. Ik met de hond mee gelopen. Tycho zet dan werkelijk geen stap verkeerd, ben dan zooooo trots!
Afbeelding

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Behandeling straalkanker bij Trekpaard Tycho [verslag]

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 19:55

Wat leuk zo'n klein meisje op zo'n groot paard! Leuk stel samen.

Maflinger_S
Berichten: 12177
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Behandeling straalkanker bij Trekpaard Tycho [verslag]

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 20:09

Klinkt als een leuke rit.
Mooi setje ook: de sokken passen bij het dekje.

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Behandeling straalkanker bij Trekpaard Tycho [verslag]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-16 21:18

Dat geef ik ze een beetje door :o Dekje en sokken en als 't kan shirt/vest ook matchen. Hahaha! :))

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-16 21:21

maylotje schreef:
Fijn dat het weer goed met Tycho gaat! Regendeken is slim het is ineens ook wel weer erg fris buiten in vegelijking met kort geleden die hitte.

Kan precies. Heb 'm vorige week zaterdagavond opgedaan en die nacht ineens veel kouder en veel regen. Was net op tijd.
Had ergens gelezen of gehoord dat het voor een paard met de klachten die Tych heeft goed kan zijn. Hoeven ze zelf minder te reguleren en kan ie die bespaarde energie in iets anders steken.

Wanneer gaan jullie scheren? Of wanneer zouden jullie Tych scheren?

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Behandeling straalkanker bij Trekpaard Tycho [verslag]

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 22:35

Houd natuurlijk wind ook tegen zo'n deken. Sta je normaal niet zo bij stil maar nu kan ie inderdaad zijn krachten ergens anders voor gebruiken.

Tycho zal je heel dankbaar zijn denk ik met zn deken. Ik zit zelf sinds kort ook weer met een dekentje op de bank hahaha. :=

Ik heb geen eigen paard dus wanneer te scheren zou ik niet zo goed weten. Maar denk dat ik niet te lang meer zou wachten anders heeft hij dalijk al zo'n mega berenvacht waar je tondeuse dan weer in blijft hangen als je pech hebt. ;)

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-16 11:38

Vandaag is het precies 2 jaar geleden dat we zijn gestart met de behandeling van de straalkanker.

Afbeelding
Hij loopt nu nog lekker 24-7 op de wei en die is best nat, maar stralen lijken nog goed te gaan. Houd het goed in de gaten.
Z´n sokken heb ik vorige week weer geschoren, gaat echt steeds ietsje beter.

Afbeelding

Afbeelding

We gaan nu echt richting de kou, wat voor de vliegen niet leuk is, maar voor z´n pootjes dus wel! :j

Maflinger_S
Berichten: 12177
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Behandeling straalkanker bij Trekpaard Tycho [verslag]

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 12:38

Ach, die foto's van die afgeschoren sokken. 't Is dat je schrijft dat z'n pootjes wat beter gaan, want ik vind het toch nog best een beetje een naar gezicht, die dikke stukken met die behaarde kloven ertussen.

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Behandeling straalkanker bij Trekpaard Tycho [verslag]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-16 14:52

Snap iki, vind ik zelf ook nog wel, maar al die dikke stuykken zijn nu gelukkig iig dicht en er begint weer haar op te groeien. De ribbels en plooien zullen helaas blijven, ze worden wel wat zachter en slinken ietwat, maar weggaan doen ze helaas nooit meer

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 15:53

Is dat niet pijnlijk dan? Ik vind het ook erg naar om te zien en als dit "goed/rustig" is, dan is het ook vaak dus nog erger?

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Behandeling straalkanker bij Trekpaard Tycho [verslag]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-16 17:56

Bedoel je de ribbels of de andere plekken?
Die andere plekken zijn niet fijn, toen ze open waren helemaal niet natuurlijk. Hij was toen ook soms heel chago en boos als ik er aan zat (begrijpelijk)
Hij is erg extravert dus laat altijd direct zien hoe hij zich voelt. Het is gelukkig maar een paar keer zo geweest dat hij zo boos op me was. Laatste weken mag ik overal voelen en wrijven en smeren en wassen.

Die ribbels en plooien doen geen pijn. Daar mag ik altijd aanzitten en in duwen etc.

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 18:44

Ja, het ziet er zo al pijnlijk uit. Maar dat is dus gelukkig niet zo. Knapt die huid dan niet bij bewegen?

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Behandeling straalkanker bij Trekpaard Tycho [verslag]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-16 19:36

Nee, zo strak staat het niet.

Maflinger_S
Berichten: 12177
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Behandeling straalkanker bij Trekpaard Tycho [verslag]

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 21:48

Zijn die grijze stukken dan nu ook een beetje eeltig geworden?

Ik vind het fascinerend, wat er allemaal onder die sokken vandaan komt, maar ben wel blij dat ik dat niet zie bij mijn paarden. Ik krijg steeds meer bewondering voor jouw doorzettingsvermogen om Tycho zo goed mogelijk te ondersteunen in zijn strijd tegen onwillige onderdanen.

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-17 12:35

Ondertussen is er een jaar voorbij en toch ga ik hier weer even een update plaatsen. Helaas geen leuke, want de straalkanker is sinds een kleine 2 weken terug bij Tycho.... -O- |(

Vanochtend is de DA geweest en we gaan toch een kuurtje prednisolon geven, hij heeft er nu echt last van. Loopt wel, eet goed, is alert, best gewoon zichzelf, maar er zit een wat saai randje aan hem, hij zweet ineens veel, heeft geen koorts, maar loopt af en toe stijfjes.

Z'n pootjes zijn ook weer wat dikker en geven meer vocht af, dus of het ongemak nou van z'n pootjes komt of van de straalkanker, dat weet ik niet. Mag aan beide zitten en voelen en wrijven en alles, dus daar geeft hij geen pijn bij aan.


Maar iki maak me enorm veel zorgen. een 2e keer straalkanker, komt hij ook daar weer overheen of is het nu klaar straks?

En we gingen net zo ontzettend fijn! Mooi op gewicht, hij liep erg lekker, zo lekker dat we weer zijn gaan lessen (dressuur) en ook dat ging super. Spier weer een beetje er op.
Afbeelding

Bah.


Ik ga m'n uiterste best weer doen om er met hem tegen te knokken. Dus weer volop smeren en wassen en spoelen en poetsen en alles wat ik kan doen voor hem.
Laatst bijgewerkt door Jaan81 op 03-11-17 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Behandeling straalkanker bij Trekpaard Tycho [verslag]

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:39

Nee, dat meen je niet! :( Wat een kl*te nieuws. Sterkte, en hopelijk is dit niet Tycho's einde..

AmyJamess

Berichten: 2129
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Behandeling straalkanker bij Trekpaard Tycho [verslag]

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:46

Dat is flink balen, Sterkte! :(:)

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Re: Behandeling straalkanker bij Trekpaard Tycho [verslag]

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:53

Jemig, wat onzettend naar! Heel veel sterkte voor jou en Tycho de komende tijd :(:)