Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Marjo89 schreef:Opzoek naar andere methodes
Hier een quarter met extreme brokkelhoeven. Toen ze bij me kwam direct gestart met biotine bijvoeren.
op aanraden van mijn hoefsmid. En inmiddels bijna 3,5 maand later kan ik zeggen dat we heel veel bereikt hebben. En ze pijnloos op straat kan draven !
Ijzers komen dr nooit in hier.
lastig schreef:Brokkelhoeven is meestal schuld van de smid. Die zit waarschijnlijk met zn nagels buiten de witte lijn te klooien. Ik zou andere smid proberen
Marjo89 schreef:lastig schreef:Brokkelhoeven is meestal schuld van de smid. Die zit waarschijnlijk met zn nagels buiten de witte lijn te klooien. Ik zou andere smid proberen
Dat vind ik bijzonder dat jij zoiets zegt.
Mijn pony's hebben nooit ijzers of ooit gehad. En toch toen de quarter bij mij kwam had ze behoorlijk slechte hoeven. Met letterlijk complete gaten erin.
En mooiste was je keek erna. En d'r viel zo weer een stuk af.
Maartje1990 schreef:Een hoef brokkelt pas als die te lang is. En dan is een paar mm al voldoende. Frequente bekappingen zijn cruciaal het is zelfs ten zeerste aan te raden om zelf even wekelijks te vijlen en dan wel je hoefsmid te laten komen voor controle. Er zijn cursussen om je dat te leren maar wellicht kan je hoefsmid het je ook uitleggen.
Wat hoefschoenen betreft schijnen de smit hoefschoenen goed te zijn, deze worden ook op maat gemaakt.