Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
meer gaat die handelaar er toch nooit voor krijgen en misschien is ie wel van plan 'm naar de slacht te brengen... Het beslag in het begin kost al genoeg
boeddha123 schreef:Ik wil even reageren op de chronische hoefbevangheid van Stendor genaamd Jumper. Sinds een week ben ik de eigenaresse van Jumper. Toen ik hem kocht is er uitdrukkelijk gezegd dat hij hoefbevangen is geweest. Dit weerhield mij niet om hem te kopen. Als je goed op de voeding let en uitkijkt met de weidegang hoeft dit geen probleem te zijn of te worden. Een paar dagen geleden las ik dit bericht en schrok wel een beetje. Vandaag de hoefsmid geweest en Jumper is niet chronisch bevangen ook is zijn Hoefbeen niet gekanteld . Hij is een half jaar geleden wel ernstig bevangen geweest en je ziet het nog aan zijn hoeven, maar er is op tijd gehandeld. Dit wilde ik even kwijt.
boeddha123 schreef:Ik wil even reageren op de chronische hoefbevangheid van Stendor genaamd Jumper. Sinds een week ben ik de eigenaresse van Jumper. Toen ik hem kocht is er uitdrukkelijk gezegd dat hij hoefbevangen is geweest. Dit weerhield mij niet om hem te kopen. Als je goed op de voeding let en uitkijkt met de weidegang hoeft dit geen probleem te zijn of te worden. Een paar dagen geleden las ik dit bericht en schrok wel een beetje. Vandaag de hoefsmid geweest en Jumper is niet chronisch bevangen ook is zijn Hoefbeen niet gekanteld . Hij is een half jaar geleden wel ernstig bevangen geweest en je ziet het nog aan zijn hoeven, maar er is op tijd gehandeld. Dit wilde ik even kwijt.
Ze is nu sinds een weekje weer in de wei, en het is doodeng. Bij alles wat je doet ben je bang dat je teveel doet, of dat ze weer last krijgt..
)
. Het is nogal een verschil met wat jij noemde, binnen zo'n korte tijd.
boeddha123 wel. Nadat TS het van de röntgenfoto's meldt ben ik wel nieuwsgierig naar het onderzoek wat t paard erna heeft gehad. HB zorgt immers altijd voor een kanteling toch? Hoe minimaal ook. Heeft alleen de hoefsmid dit van de buitenkant bevestigd, dan zou ik alsnog een second opinion vragen bij een goede dierenarts in samenwerking met de smid, boeddha123. antje_vip schreef:sylva schreef:Mijn hoefsmid heeft me dat eens verteld, dat er altijd een kanteling plaats vindt.
Mijn voormalige hoefsmid zei me dat een paard dat bevangen is, nooit eczeem kan krijgen en vice versa.En hij kon nog niet bekappen ook.
dat het hoefbeen niet gekanteld is. Dit tonen de rontgenfoto's van beide voorhoeven namelijk onomstotelijk aan. En geloof me, rontgenfoto's verschillen niet per keer of per dierenarts...