Met 10 weken leeftijd liep hij een breuk op in zijn ellenboog.
Hij heeft 2 weken thuis op een stukje van 10 bij 10 gestaan met mama.
Met pijnstiller/onstekingremmer, tranquigel.
Werd slechter opnieuw foto's gemaakt, hij heeft 7-8 weken in de box gestaan in de kliniek.
Hij mocht na die tijd naar huis, feest natuurlijk bij thuiskomst.
Hij mocht op een stuk van 20 bij 20, maar ja de 1e paar minuten uit zijn dak gegaan.
Volgende dagen erg stijf, da erbij gehaald geen spierbevangenheid.
Irritatie/lichte ontsteking van gewrichten, hiervoor heeft hij flexi4 gehad.
Aslan word elke 4 weken bij gehouden door de hoefsmid.
Afgelopen week was de hoefsmid er voor een ander paardje wat bij ons staat.
Aslan zetten een been een beetje naar buiten dus vroeg of hij er naar wilde kijken en wat aan kon doen.
Nu lijkt het dat hij aan 4 benen straalkanker heeft, hoefballen zijn ook niet zoals het hoort.
Ik heb het niet gezien met uitkrabben van de hoefjes, onze smid kwam er achter doordat hij de stralen netjes bijsneed.
Dus ik had het ook niet kunnen zien.........me wereld stoort in

Het wordt waarschijnlijk bij Aslan van binnenuit veroorzaakt......zoals het eruit ziet en niet door buitenaf.
We behandelen nu met hypozin, volgende stap is uitsnijden en dan in het verband met...een of ander spul.
Maandag neem ik contact op met m'n eigen da, wil graag dat er foto's gemaakt worden van alle 4 zijn hoefjes zodat we misschien een beter beeld krijgen wat er in de hoefjes zit of niet.
In de kliniek was het een schone stal(werd dagelijks helemaal leeggehaald en dik op gestrooid )
Hij had volledige boxrust.
Nadat hij uit de kliniek is gekomen is hij door onze eigen smid bekapt(niets aan de hand of zichtbaar aan de hand)
Is wel gaan bewegen toen hij thuis kwam....
Het is in ongeveer 4 weken ontstaan(tenminste wat nu zichtbaar is)
Hij heeft toen ook de flexi4 gehad, zou dit een medeveroorzaker kunnen zijn?
Ik heb al veel gelezen op internet, maar niet bij zulke jonge paarden.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Wat was jullie behandeling en resultaat?
Ik heb ook gehoord en gelezen dat genezing niet altijd mogelijk is helaas