Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
shetlandfan schreef:Met dat formaat hoefjes passen Easyboots wel hoor. Belangrijkste is de breedte en daar moet je vanuit gaan bij Easyboot en dan heb je dus een maatje 000 nodig.
Deze maat heb ik voor mijn shetlander en die heeft ook hoefjes van 9cm breed en 9cm lang. Ik heb er ook nog zooltjes in omdat ze anders te hoog zijn. Maar ze blijven prima zitten.
shetlandfan schreef:Met dat formaat hoefjes passen Easyboots wel hoor. Belangrijkste is de breedte en daar moet je vanuit gaan bij Easyboot en dan heb je dus een maatje 000 nodig.
Deze maat heb ik voor mijn shetlander en die heeft ook hoefjes van 9cm breed en 9cm lang. Ik heb er ook nog zooltjes in omdat ze anders te hoog zijn. Maar ze blijven prima zitten.
shetlandfan schreef:Puur qua maat zou ik zeggen Easyboot.
Van de Equine fusion kom je qua maat ongunstig uit. Qua lengte maatje 9 maar qua breedte waarschijnlijk net te smal. (maat 9 is voor hoefbreedte 86-95mm, en hoeflengte tot 90mm volgens de tabel van hoefschoenenwinkel.nl en maatje 10 zal misschien weer wat ruim zijn)
Al is lage hielen/verzenen bij Easyboot ook niet ideaal en zul je dat waarschijnlijk moeten opvangen door er zooltjes in te doen. Dat heb ik ook voor mijn shet met lage verzenen.
Bij Per Mi Cavallo hebben ze test-kits voor de Equine Fusion schoenen. Zou je kunnen proberen of je pony ze goed past. http://www.permicavallo.nl/fitkit.php
shetlandfan schreef:Inderdaad, met zooltjes verhoog je de boel zodat de hoef hoger in de schoen komt te staan. Je hebt bij Easyboot zooltjes van 6 of 12mm.
Voor Equine Fusion heb je ook zooltjes maar weet niet hoe dik die zijn. Als die passen zou je ook kunnen overwegen daar ook zooltjes in te gebruiken.
shetlandfan schreef:Je zou het ook eens aan bokker Dennis kunnen vragen. Die heeft ook zowel de Easyboots als Equine Fusion voor haar shetten en dus wel ervaring met beide.