Cera endurance kunststof hoefbeslag

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Somebitch

Cera endurance kunststof hoefbeslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 15:13

Wie heeft hier ervaring mee?

Kom maar op met de voor en nadelen. :) Daarnaast ben ik benieuwd of deze sneller of minder snel slijten dan normale ijzers.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 15:19

Ik heb een stel besteld, 2 jaar geleden, maar kon ze onder mijn paard niet passend krijgen. Paard van een vriendin wel, die gingen gewoon een normale beslagbeurt mee. Ik ben uiteindelijk voor Duplo gegaan: http://www.duplo-benelux.com/

Somebitch

Re: Cera endurance kunststof hoefbeslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 15:21

Wat is de reden dat je je paard op kunstof beslag hebt laten zetten en niet op 'gewone' ijzers?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 15:24

- gewone ijzers bleven er niet onder zitten, ook niet met verkorte takken of plattere takken
- paard gleed een week na het beslaan al uit op het gladde asfalt
- paard durfde met ijzers niet meer te draven op asfalt.

Ze staat nu al ruim twee jaar op Duplo's en ik ben enorm tevreden. Ik heb voor ronde zonder lippen en achter ovaal met lippen. Voor heb ik de normale variant, achter de hardere. Ze biljardeert wat (is in die tijd wel afgenomen) en daardoor is het beslag achter anders als voor.

Somebitch

Re: Cera endurance kunststof hoefbeslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 15:26

Duidelijk. :) Ik begrijp dus dat je met kunststof beslag minder snel glijdt, die van mij glijdt ook weleens door, vaak op het moment dat de ijzers wat verder versleten zijn.

Kunstofijzers kunnen ze dan ook niet verliezen? Of kan dat wel maar is de kans kleiner?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 15:31

Het glijden doen ze nog steeds iets, maar vergelijkbaar met gewone blote hoef. Maar die van mij was net bambi als ze schrok en op ijzers stond, alle benen een kant op...

Ik heb hiervoor nog een ander soort kunststof beslag gehad, Fusetti Trotters (foto's zie onderaan: http://www.bokt.nl/wiki/Kunststofbeslag) die flapten gewoon terug als ze daarachter haakte :+ Maar die waren ook zo dun dat ze op een gegeven moment met 6 weken al door waren. De duplo's zijn een stuk steviger, maar nog steeds niet zo star als een ijzer. De hoef werkt daardoor ook nog iets.
Er ligt bij mij in ieder geval niet meer zo vaak een ijzer af als toen ze nog op gewone stond. Nu wel eens na 9 weken als ze eigenlijk aan vervanging toe zijn, maar niet meer tussendoor.

WendyBZ @ [BEH] Duplo's kunststof hoefbeslag

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 01:11

verzorgpaard heeft hele slechte hoeven ik vind dat ze : GESPLETEN, TE LANG, GESCHEURT zijn maar ze gaat binnenkort weer naar de hoefsmid . maar die zegt :die hoeven komen nooit meer goed ze hebben vanaales geprobeert : ijzers ofsu . helpen kunstofijzers dan misschien beter dat ze dan niet meer zo gaan splijten?