Ik hoop dat de foto's een beetje duidelijk zijn , ik moest ze even met mijn telefoon maken vanmiddag.
voorhoef:

achterhoef:

totaalplaatje en stand

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ashley5760 schreef:Beetje gevaarlijk topic dit.
Paard is te laag op versenen. Maar hoe was het paard voorheen? Misschien had hij wel hele kromme potenen heeft smid ze zo netjes mogelijk gedaan.
Aan oudere paarden (5+) moet je niet meer gaan sleutelen in de stand. Je kan het corrigeren+beetje meer maar als je teveel corrigeert heb je een kreupel paard terwijl hij er nu mss prima mee kan lopen.
Ashley5760 schreef:Beetje gevaarlijk topic dit.
Paard is te laag op versenen. Maar hoe was het paard voorheen? Misschien had hij wel hele kromme potenen heeft smid ze zo netjes mogelijk gedaan.
Aan oudere paarden (5+) moet je niet meer gaan sleutelen in de stand. Je kan het corrigeren+beetje meer maar als je teveel corrigeert heb je een kreupel paard terwijl hij er nu mss prima mee kan lopen.
Ashley5760 schreef:Oke maar dan is het toch duidelijk? Voorheen geen problemen andere stand nu meer problemen en nieuwe stand door deze smid.... Andere smid erbij dus
Iedere smid kan na het bekappen een mooie hoef laten zien... Ik zeg altijd pas na 6 weken zie je of het een goede smid is (aan hoe de hoef uitgroeit). Dus als dat niet goed is, volgende. Er zijn zoveel amateurs tussen die smeden (ook met opleiding)..... Wij hebben altijd al moeilijkheden gehad met smeden, en 5j geleden een goede getroffen. Nu verhuisd mijn sportpaarden gaan nog naar hem maar is 1,5uur rijden dus met fok en opfok gaat dat niet dus weer opzoek hier naar een smid... En wat een ellende...
Edit; ja dan hebben ze de stand dus verkeerd veranderd en dus zou ik hem terug laten naar oude stand (langzaam) en een andere smid zoeken