Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
tamary schreef:I've been there, don that, got the t shirt, zullen we maar zeggen.Vriendje ook mee nemen en emmertje brokjes ergens halverwege het rondje voeren?
vriendje meegenomen (wat tot meer dwarsheid leidt) en laten grazen tussendoor... etc... hetlpt niet echt bij hälga. Terwijl het toch echt een vreetmonster is. Met silja moet ik voor op de weg werken, omdat ze veel te gestresst is om ver van huis te gaan, maar ook daar een gebrek aan motivatie ondanks vreetpauze's (voor zover ze daar al gebruik van wil maken) Mister01 schreef:ja dat is een moeilijke liljebo!
aan de ene kant is beweging idd erg goed, maar op de weide bewegen ze zelf ook best veel.
ik denk dat je in dit geval je paardje maar een beetje moet laten doen, en anders eventueel met haar door de weide wandelen? is dat een idee?
Snap ik ook wel. Zoveel is daar niet te beleven. Duhelo schreef:in welke mate kun je nog echt rijden met het paard? (in die zin, kun je nog pijnvrij rijden, of heeft hij in principe pijn (die niet verbeterd na een paar minuten stappen) tijdens het rijden?
indien het antwoord hierop ja is, zou ik hem niet meer meeslepen.
eventueel wel thuis kijken voor een paddockparadis idee, zodat hij toch beweegt om bv te gaan eten en drinken.
Als hij pijnloos is tijdens het rijden, gewoon gaan met die banaan. Mijn paarden zijn gezond, en hebben meestal ook niet veel zin als ik aan kom lopen met het hoofdstel, want lopen is wel lastig he

. Het pad in de duinen hier is op de heenweg ook véél muller dan op de terugweg
. De heenweg duurt 45 minuten naar het boscafe, terug is 30 minuten.
Ik doe met reden niet meer dan eerder omschreven.
, als ik in jou schoenen zou staan zou ik ze voorlopig maar een beetje laten doen, eventueel af en toe dat clickeren wat ze heel leuk vinden, en gewoon eens even aankijken. zeker als je nog eerst de bloedtesten wil afwachten voor het ene paardje.