Pony is kreupel...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

eeeeef_x

Pony is kreupel...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 16:38

Hey lieve bokkers,

vorige week woensdag heeft mijn pony me tegen de staldeur aangebeukt, maar is er zelf ook flink hard tegenaangekomen. (Beetje vreemd om voor je te zien haha.. )
Nadat het gebeurd was hield ze haar linker voorbeen een beetje hoog, maar er was nog niks te zien. De volgende dag heb ik haar van stal gehaald en ben ik gaan kijken hoe ze liep. Het zag er nog niet geweldig uit, dus ik ben met haar gaan stappen. Dit heb ik tot vorige week zaterdag gedaan. Ik wilde graag weer eens kijken hoe het ging met het rijden, dus ben er op gestapt. Het ging super, ze had geen last van haar voeten en ik heb alleen gestapt en even gedraafd. Maar toen ik er vanmiddag was, ging alles goed, behalve het draven ! Ze liep er gewoon niet goed op. Ik ben gelijk gestopt en heb nog even een paar rondjes met haar gestapt.

Ik ga nu gewoon zoveel mogelijk met haar stappen en rustig aan doen, maar nu is mijn vraag:
Hebben jullie ook nog tips voor me ! (Koelen etc)

Hartelijk bedankt !

XxSasjuhh

Re: Pony is kreupel...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 16:40

Mischien even de DA bellen voor advies?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 16:41

Koelen had je misschien ook direct kunnen doen maar ik zou ook de veearts even laten komen, kan zoveel zijn. Omdat ze het been hoog hield heeft het ook wel even flink pijn gedaan.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 16:44

als het zolang duurt misschien een DA laten komen, maar dat had je ook zelf wel kunnen bedenken nietwaar?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 16:44

Koelen is wel handig ja. Verder zou ik alleen wandelen, rechte stukken minimaal 1 week en dan nog eens kijken aan de longeerlijn hoe het paard dan loopt en dan pas kijken als het over is terug gaan rijden anders DA bellen.
Het is nu in totaal een week geleden toch? Vorige week woensdag dus morgen 1 week?

eeeeef_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 16:47

Ja morgen is het een week geleden. :)
Bedankt voor de tips, lief van jullie.

Ik weet ook wel dat er misschien een DA moet komen, dat had ik idd zelf ook al bedacht. ;)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 16:48

Dan zou ik dus zelf persoonlijk nog 1 week aankijken het klinkt niet dusdanig erg dat het paard ook onbelast veel pijn heeft dus ik zou het nog een weekje rust gunnen en dan kijken.

eeeeef_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 16:51

Oke, dankjewel !

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 11:53

VSW -> BEH