Heeft iemand ervaring met de white line disease

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

appiesjappie

Heeft iemand ervaring met de white line disease

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-12 11:08

Hoi,
Na een paar jaar een goeie hoefsmid gedacht te hebben.Ben ik opzoek gegaan naar een andere hoefsmid omdat ik met de vorige maar geen contact mee kreeg. Op bokt gevraagd naar ervaringen en uiteindelijk iemand gevonden. Hij kwam bij Marijke en hij wist misschien de reden waarom Marijke altijd een spleet in haar eene hoef had en altijd op precies dezelfde plek en waarom ze vaak kreupel liep als de hoefsmid was geweest. Ze had waarschijnlijk een schimmelinfectie in haar hoef. Na een stukje open gemaakt te hebben bleek het dus ook zo te zijn. De White line disease noemen ze het ook wel. Hij heeft ons spul gegeven die we iedere dag bij haar hoef moeten spuiten zodat de infectie hopelijk weg is. Ik heb gehoord van eenaantal mensen dat het heel lang kan duren voor je paard daar weer van kan genezen. gisteren is de hoefsmid geweest om te kijken hoe het moet de hoef gaat en hij verteldedat het goeie kant opgaat. Geukkig want de infectie zat al best ver. Ik merk dat Marijke er nogwel last van heeft.Ze kan best een kwartiertje stappen op de zachte grond maar daarna begint ze weer te kreupelen. Heeft iemand er ervaring mee? en hoe lang zijn julliebezig geweest voor het helemaal was genezen?

Urielle

Re: Heeft iemand ervaring met de white line disease

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 11:39

Ja, ik heb een paard gegroomd wat WLD kreeg, eigenlijk het grootste deel van de hoornwand moest eraf gekapt en steeds ingesmeerd worden. Het paard liep erg gevoelig natuurlijk, kreeg de eerste weken ook pijnstillers, en het zou meer dan een jaar duren voor de hoef weer tot helemaal naar beneden gegroeid was. De infectie zelf zou, mits goed opengemaakt dan, snel weg zijn, maar het aangroeien van de hoef was dus de bottleneck. Ik meen dat het na enkele maanden met een speciaal ijzer, zool en siliconenwandje is opgelost qua training toen.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-12 12:02

Poe zeg. Bij marijke hebben ze alleen een stuk uit het midden gehaald . Van boven naar beneden. Ik ben blij dat hij het heeft gezien het had nog erger kunnen zijn lees ik overal. Ik doe ook heel rustig met haar en denk dat ik ook moet wachten tot de hoef helemaal is dicht gegroeid voordat ik het weer een beetje met haar op kan pakken.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 14:05

VSW-->BEH

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-12 16:17

Ok.. ik wist ook niet goed waar ik het onder moest zetten

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 16:49

Verder niemand die er ervaring mee heeft?