Hallo iedereen,

Ik heb een 11 jarig fries en wij voeren samen al 8 jaar de strijd tegen mok, en ook al is de strijd nog niet gestreden het lijkt er wel op dat het nu dan eindelijk ons gaat lukken

Ik heb 1,5 maand geleden besloten haar sokken af te scheren van haar achterbenen en actief te vechten tegen de kale plekken en jeukende korsten en dikke klovenbulten.
Afgelopen 8 jaar vanalles gedaan om de mok te laten verdwijnen maar niets hielp. Het werd alleen maar erger, soms leek het wel dat als ik er af bleef dat het dan beter ging dan wanneer ik er aan zat.
Nu ben ik sinds haar sokken er af zijn 2x id week wassen met betadineschampoo gemengd met tea tree shampoo, daarna goed drogen en dan haar gehele achterpoten in de uierzalf zetten. Tot vervelends toe ben ik aan het smeren,smeren,smeren....
En ik zie resultaat

Nu de foto's;
Vorig jaar 30-05-2011; het is niet heel duidelijk te zien maar de korsten zitten overal. er zit nu haar voor dus je ziet het niet echt goed.

2 weken terug: ik haalde haar uit de wei met een bloedend been. Ik dacht echt oliebol we waren zo goed op weg en nu heeft ze het helemaal open gebeten. Maar achteraf gezien was het juist aan het genezen. Doordat het is gaan genezen is het gaan jeuken. paar dagen later haalde ik het litekenweefsel weg.

Foto van gisteren: