Ik heb een 22-jarige D welsh, het is totaal niet temerken dat ze 22 is, ze word 10 gegokt. het is een erg pittige pony die altijd met veel plezier spingt en vaak ook goede resultaten heeft met wedstrijden, verder ook nooit kreupel etc.
Een week geleden met een buitenrid, was ze erg pittig en toen heeft ze iets tegek gedaan na mijn gevoel, 3 dagen daarna met les viel het iedereen op dat ze een beetje stijf liep maar verder gewoon doorgereden, wel wat rustiger aan. daarna thuis elke dag gewoon wat stappen en draven aan de hand , geen intensive trainingen, 3 dagen daarna had ik concour springen, met inrijden weigerde ze.. dat is iets wat ze normaal nooit doet ze probeert altijd te springen, in het parcour had ze na mijn gevoel minder plezier als normaal, en de resultaten waren ook erg minder.
nu is mijn vraag; waar kan dit door komen , hoe is het volgens jullie te verhelpen bij een oudere pony en wel of niet gewoon doorrijden?
ik ben erg benieuwd naar jullie reacties en hopelijk kan ik er wat mee,
Als een pony ouder wordt duurt het ook langer voor ze herstellen. Geef haar wat rust en tijd en spoel de benen regelmatig af. Gewoon stappen aan de hand over het harde en niet teveel belasten. Heeft ze er na een week nog last van zou ik er toch een dierenarts bij halen, die kunnen kijken of er meer aan de hand is
Het kan best zijn dat er spieren overbelast zijn, misschien iets overrekt, zoals eerder gezegd zal het herstel voor een oudere pony langer duren. Is ze alleen in het begin stijf met rijden of is het als je wat langer hebt gereden eigenlijk wel weer weg? Want dan kan het ook zijn dat ze gewoon met alles wat minder soepel aan het worden is Is dit niet het geval gewoon even rustig aan doen met de pony zodat het beter kan herstellen!