Hey Bokkers,
Ookal is de winter nog zacht, wil ik mij toch voorbereiden voor als het weer weer omslaat.
Mijn paard moet weer op nieuw beslagen worden, dus tijd om na te denken over wat er onder moet komen.
Ik heb vorig jaar voor het eerst gebruik gemaakt van winterbeslag ( zo'n rubber laagje tussen de ijzers en de hoef), ik was hier zeer te vreden over. Geen klonten onder de hoeven.
Maar hij had niet genoeg grip om er mee te gaan rijden.
Nu dacht ik misschien is het handig om er dit jaar kalkoenen in te doen zodat ik toch (rustig) door kan blijven rijden. Mijn smid zegt dat je wel rondom moet beslaan met kalkoenen om te kunnen rijden in de sneeuw. maar ik vindt dat eigenlijk raar want ik zie veel reacties op bokt dat mensen ook rijden met onbeslagen hoeven. Mijn paard wordt altijd alleen voor beslagen (ik ben eigenlijk voor onbeslagen maar daarvoor maken we te veel buitenritjes)
dus mijn vraag is eigenlijk:
1. Moet ik mijn paard dan rondom laten beslaan?
2. Wat is een normale prijs voor bekappen, ijzers voor, kalkoensgaten en kalkoenen?
3. en nog een ander klein vraagje: hoe doe je dat als je kalkoenen in hebt en een klein stukje over straat moet. kan dat gewoon of moet je dan afstappen, dr uit draaien, straat over steken, er uit draaien, opstappen??
Alvast bedankt voor jullie reacties!!
Laatst bijgewerkt door lindar1985 op 04-01-12 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt