Equine fusion joggingshoes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nado

Equine fusion joggingshoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-11 09:46

Ik ben benieuwd of hier iemand bekend is met de Equine fusion joggingshoes ( www.eqfu.no ) ? Ze zijn ontwikkeld in Noorwegen en worden daar veel gebruikt bij dravers en voor endurance. Het verschil met veel andere hoefschoenen zit in een lager gewicht en meer flexibiliteit, ook in de zool.

Ze lijken mij zeer interessant en ik ben benieuwd of er mensen zijn met ervaringen hiermee.

Webbie123

Re: Equine fusion joggingshoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 09:49

Bedankt voor de tip, ik ga het eens uitpluizen! niet mee bekend maar wel even dit topic in de gaten houden!

Djimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 09:53

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 16:21

Ik heb ze voor mijn paard, maar ik heb er nog nauwelijks mee gereden.
Wat ik wel weet, is dat ze heel makkelijk aan te trekken zijn, volgens mij blijven ze ook goed zitten en ze zijn voor je paard heel comfi. Een nadeeltje vind ik dat als je door water rijdt, dat water er wel lang in blijft staan. Maar ja, dat zul je met meer hoefschoenen hebben denk ik.

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 17:46

Zijn ze 209 euro per paar? (lijkt me wel logisch, maar ik denk ik vraag het even) want ze zien er interressant uit, heb ze zelf dus niet..

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 19:19

Ik vind ze er vrij kwetsbaar uitzien op het eerste gezicht. Gaan ze niet snel uit? Mooi vind ik ze niet maar goed als het doel maar bereikt wordt.

Djimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 20:16

corrina1994 schreef:
Zijn ze 209 euro per paar? (lijkt me wel logisch, maar ik denk ik vraag het even) want ze zien er interressant uit, heb ze zelf dus niet..

Ja, per paar.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 10:04

PBA_ schreef:
Ik vind ze er vrij kwetsbaar uitzien op het eerste gezicht. Gaan ze niet snel uit? Mooi vind ik ze niet maar goed als het doel maar bereikt wordt.

Nee, volgens mij gaan ze echt niet snel uit. Er zit een strap aan de voorkant die je goed kunt aantrekken en bovendien eentje aan de achterkant. Dus je kunt ze goed bevestigen.

In dit topic staan foto's van de schoenen bij mijn eigen paard

[BEH] Ervaringen hoefschoenen gevraagd

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 12:19

TEN => BEH aangezien dit geen specifieke endurancevraag is.

Djini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 12:21

Ik ben ook van plan ze aan te schaffen, maar zou ze toch graag eerst eens in het echt zien..
Weet iemand misschien of er ergens ruitersportzaken zijn waar ze verkocht worden?

SpikyBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 13:36

Ik heb ze in mijn handen gehad, het zijn echt lichtgewicht sportschoentjes. Wel werd mij verteld dat het in de bak rijden wat minder ging omdat er nogal wat zand in kwam. Of dat nou aan de pasvorm ligt weet ik niet, maar diegene gebruikte ze iig alleen op het harde vanwege het zandscheppen.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 13:53

Raar dat ze worden afgeraden in de bak. Het zand is vaak harder en egaler dan in het bos waar je veel meer zand kan scheppen.

SpikyBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 15:36

Nou ja, door 1 persoon. Ligt zoals ik al zei misschien aan de pasvorm icm de hoeven van het desbetreffende paard, wil niet zeggen dat het bij alle paarden zo is hè ;)

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 16:00

Ik kan niet zeggen dat ik in die paar keer dat ik ze gebruikt heb, nu echt last had van "zand happen". Ze sluiten aan de bovenkant ook heel goed aan, en ik denk dat het niet zo heel snel voorkomt dat het zand er echt in gaat zitten. Maar goed, da's maar één mening.

3uitenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 19:43

Geen ervaring, maar ben ook wel benieuwd.
Ze lijken mij, gezien het materiaal ook veel vocht vasthouden en lang nat blijven (na het rijden door een plas)?
Verder vind ik ze zeer prijzig tov andere hoefschoenen zoals de Cavallo bv.

Wat is het gewicht ervan overigens?

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 19:46

Ik heb ze even mogen bevoelen en aangezien bij een andere pony. Ik was er niet kapot van. Het materiaal vond ik niet prettig aanvoelen en de naden niet mooi afgewerkt.
De zool is superdun en flexibel. Ze zijn erg licht, maar een steentje zou gewoon nog evenzeer doen bij een gevoelige zool. Daarbij is het profiel heeeeeel fijn, wat geen enkele grip geeft op gladdere oppervlakten of in sneeuw.
Wat mij betreft is het een leuk schoentje voor als je de kroonrand wilt beschermen of sneller wilt uitglijden. Meer voordelen zag ik niet.

Met zo'n 3 mm dik gelzooltje zoals je bij de Cavallo schoenen kan bestellen erin zou het misschien iets meer van een joggingschoen weg hebben.

Lambiekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 19:48

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 20:00

Lambiekske, dat is een paard van een meisje dat hoefschoenen had die tot over de kroonrand komen. Bovendien had ze de schoenen dagen/weken 24 uur per dag om gelaten.
Een heel extreem (dom) geval dus. Waar een hoefsmid, die graag ijzers er onder slaat, maar wat graag van profiteert.
Maar echt geen reden om geen hoefschoenen te proberen. Iedereen die ik ken of die in een ander topic samen praten over soorten hoefschoenen, heeft nog nooit zoiets meegemaakt.

Je kunt dat spookverhaal vergelijken met iemand die een jaar lang met dezelfde ijzers wil doen, en het dan gek vindt, dat de hoef er helemaal van vergroeit. Ook heel dom, maar niet representatief voor eigenlijk iedereens ervaring.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 20:03

Lambiekske schreef:
Ik wilde eerst ook hoefschoenen voor mijn paard kopen. Ik ben gaan zoeken welke de beste zouden zijn. Ik kwam toen dit tegen en werd er bijna misselijk van. Ik koop geen hoefschoenen meer.....
http://www.hoofcare.nl/frame_pagina/frame%20pagina%20hoefschoenen.htm

Ehm, je hebt gezien wat voor site het is? Zulke lieden zullen inderdaad alles waar geen hoefijzer onder zit willen afkraken :+

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 22:20

Ja, zo kan ik ook wel voorbeelden vinden van totaal verkeerd bekapte paarden, die kreupel lopen na een bekapping etc etc etc. Je kunt óveral voorbeelden van vinden.

Ook voor hoefschoenen geldt dat je wel je verstand moet gebruiken als je ze gebruikt.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 12:19

Ik heb dus de equine fusion om te proberen maar de webwinkel reageert niet dus heb ik ze nu nog. Nado, je mag ze komen lenen hoor kun je ze proberen!

ik was er niet enorm kapot van en heb besloten mijn gloves te gaan repareren..

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 08:57

Ik heb gisteren voor het eerst met de Equifusion gereden, wel kort ca. uurtje en nog niet gegaloppeerd omdat ik vind dat je schoenen die op de huid vallen wel moet inlopen. Het aantrekken ging makkelijk en onze merrie liep makkelijk weg met deze schoenen, ook op de steentjes paden liep ze goed ik had niet het idee dat ze minder grip had in de blub. Ik vind ze makkelijker aan te trekken dan de easyboot epics maar de de renegades en de easyboot gloves vind ik weer makkelijker aan te trekken dan de Equine Fushions. Ik ben benieuwd hoe ze op de langere termijn gaan bevallen, het is de bedoeling dat we ze met TREC wedstrijden in het buitenland gaan gebruiken.