[INFO] Hoefbevangenheid - deel 3

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 07:57

Heel veel sterkte vandaag Dennis! :(:)

Nele80
Berichten: 574
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: België - Oost-Vlaanderen

Re: [INFO] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 09:15

@lique68: ik heb vorig jaar ongeveer hetzelfde voor gehad met mijn pony. op 1 mei gevoelig uit de weide gehaald, eerst een vermoeden van hoefbevangenheid, daarna toch/ook een hoefzweer aan de kroonrand doorgekomen. hij is daar zeker 2 weken echt mank van geweest. Daarna blijf hij onregelmatig en heb ik een RX + echo van zijn hoef laten nemen en had hij blijkbaar ook nog een blessure aan een ligament. RX was nodig om te kijken of er geen probleem was met de aanhechting van de hoef dacht ik.
Wat zegt jou DA over de situatie?

lique68
Berichten: 331
Geregistreerd: 12-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 11:05

Nele80 schreef:
@lique68: ik heb vorig jaar ongeveer hetzelfde voor gehad met mijn pony. op 1 mei gevoelig uit de weide gehaald, eerst een vermoeden van hoefbevangenheid, daarna toch/ook een hoefzweer aan de kroonrand doorgekomen. hij is daar zeker 2 weken echt mank van geweest. Daarna blijf hij onregelmatig en heb ik een RX + echo van zijn hoef laten nemen en had hij blijkbaar ook nog een blessure aan een ligament. RX was nodig om te kijken of er geen probleem was met de aanhechting van de hoef dacht ik.
Wat zegt jou DA over de situatie?


Hoi.dank je voor je reactie. Maar jouw pony was niet hoefbevangen of dat ook? Mijn merrie is bevangen heeft Cushing. Ze was bijna goed kwart bute toen heel kreupel na 10 dagen bleek ht een hoefzweer. Die hoef is na ht doorbreken, ook al 10 dagen, nog pijnlijk.
Nu begint haar andere been..loopt op. Ze loopt nu niet veel en als ze loopt heel slecht.
Ben ht vertrouwen beetje kwijt. Met vanmorgen 2 zakjes bute is ze slecht. Ik heb er nog geen DA bij gehad, alleen een hoefsmid. Da heb ik telefonisch contact mee. Ik kijk ht vandaag nog even aan. Geen pulsatie. geen typisch bevangen loopje. Pff is dit toch #@$#*$#

Ligamentblessure is ook langdurig ...hersteld lastig toch? Is ht helemaal goedgekomen? En toch ook zolang na ht doorbreken nog pijn. Dank voor ht meedenken

Yanaa

Berichten: 485
Geregistreerd: 15-12-09
Woonplaats: Groenlo

Re: [INFO] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 11:54

Heel veel sterkte vandaag Dennis! Y;(

Dennis

Berichten: 31479
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: [INFO] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 15:20

Ze is er niet meer. Ging heel rustig, zoals ik het hoopte.
Mijn lieve meisje, mijn power vrouw.

Ze was het meteen niet meer, dus had er echt geen moeite mee om haar aan de weg te leggen.

Nu verdriet, rust en opluchting.
Ik hoop dat de rest zich blijft gedragen en niet meer bevangen raakt. Maar met 2 cushies waarvan 1 ex-hb blijft dat natuurlijk altijd spannend.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23491
Geregistreerd: 09-04-01

Re: [INFO] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 15:24

"fijn" dat ze rustig is gegaan.
dag knappe, dappere dame ;(

Charaz

Berichten: 24330
Geregistreerd: 12-04-02

Re: [INFO] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 15:26

Gelukkig is ze rustig gegaan, heel veel sterkte nogmaals

mysa

Berichten: 10512
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: [INFO] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 15:49

Sterkte met het gemis, Dennis. Misschien was ze het meteen niet meer, juist omdat ze zo'n spirit had. En toen die spirit weg was, was Roos ook weg. Dag Roos...

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: [INFO] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 16:55

Sterkte Dennis

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Re: [INFO] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 16:56

Dennis, heel veel sterkte

Anoniem

Re: [INFO] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 17:13

Fijn dat alles rustig is gegaan Dennis. Veel sterkte met het gemis. :(:)

lique68
Berichten: 331
Geregistreerd: 12-03-18

Re: [INFO] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 18:40

Gelukkig is je dappere dame rustig gegaan. Sterkte..wat een gemis.

assebassie
Berichten: 1251
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 19:14

Gelukkig dat het 'goed' ging Dennis, heel veel sterkte, het zal ook raar zijn dat we niks meer over haar horen hier, ze hoorde er zo bij, ze was een geweldig beestje.

En hopen dat de anderen goed blijven gaan.

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: [INFO] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 19:31

Nogmaals sterkte!!

pretty

Berichten: 4111
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 20:56

Mooi gezegd van Mysa,ik treed het ook volledig bij. Dag Roos..sterkte Dennis. :(:)

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: [INFO] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 21:14

Roos verlost van pijn! Fijn dat ze rustig ging!
Sterkte komende tijd!

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Re: [INFO] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 23:36

Heel veel sterkte Dennis, je hebt gedaan wat je kon, ze heeft nu geen pijn meer!

nanne02

Berichten: 910
Geregistreerd: 13-04-16

Re: [INFO] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 13:56

Heel veel sterkte! Neem het jezelf niet kwalijk, je hebt alles gedaan wat je kon, het was goed zo! :(:) Y;(

lique68
Berichten: 331
Geregistreerd: 12-03-18

Re: [INFO] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 14:19

Damian hoe is het met Bennie? Veel Sterkte!

Deni11

Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: [INFO] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 14:21

‘Fijn’ dat roos rustig is gegaan, sterkte
Sterkte damian!

Nele80
Berichten: 574
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: België - Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 14:37

Dennis veel sterkte met het verlies. Helaas zeggen verstand en gevoel niet altijd het zelfde.

@lique 68: nee mijn pony was niet hoefbevangen, maar voor de hoefzweer was uitgekomen dachten we dat wel.
Ik heb er vorige week, na 1 jaar rust, voor het eerst weer mee gereden. Vandaag jammergenoeg een dik achterbeen. Hij zal altijd een beetje mijn zorgenkindje blijven.

lique68
Berichten: 331
Geregistreerd: 12-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 14:44

Mijn merrie heeft een terugval. Nu haar hoefzweer LV zo goed als over was, liep nog wel kreupel linksvoor...liep Rv haar been op. Dacht aan weer een hoefzweer eerst. Maar ze werd zo slecht..2 benen naar voren. Hangt af en toe naar achter. Zo slecht s ze in ht begin niet geweest.
Da is er bijgeweest..dunne zolen.waarschijnlijk rv overbelast en doordat ze nog niet helemaal hesrteld was vd 1ste keer is ht weer raak. Pijnstiller in ht bloed gehad, da komt morgen weer. Als het beter gaat wil hy haar gipsen morgen en anders nogmaals een pijnstiller in het bloed geven. Ook weer Ascal gehad voor haar. Ze was zweterig vd pijn ook vanmorgen. Neusgaten trekken wat omhoog..pfff
Nb zet hielen lager...maar gips zet die omhoog zodat buigpees minder trekt..zolen worden met ht gips ontlast ook. Ht is bij mijn pony destyds ook gedaan gipsen. Die had er veel baat by de eerste periode.
ik weet ht niet meer ht is zo tegenstrijdig. Wat een K#@$#zooi
Vreselijk om haar zo te zien

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 15:18

Ik durf het bijna niet te vertellen omdat ik niet het idee wil hebben dat jullie denken dat ik maar door blijf dokteren. Maar Bennie is er de komende 10 dagen nog. Maandag is de dierenarts geweest omdat ze hem wilde zien voordat we zijn afscheid zouden inplannen. Ze kon namelijk niet voorstellen dat hij ineens zo slecht was geworden.

Bennie is helemaal onderzocht maar het feit dat hij plots zo bol stond, naar achteren hing en steeds op stal ging liggen had niet zo zeer iets met zijn voeten te maken. Door het langdurige bute gebruik zijn zijn maag en darmen compleet van de rel. Zijn dip komt dus niet door zijn voeten maar hij had onwijze maag/buikpijn. Ik heb een paard gehad met maagzweren, die vaak koliek had. Hoe heb ik dit dus niet herkend? Je bent zo gefocust op die voeten dat je andere signalen ook toewijst aan die voeten. Bij maagzweren willen ze ook niet lopen, veel liggen, trekken hun buik op (bol staan) wat lijkt op achterover hangen bij HB.

Hij staat nu sinds dinsdag op de Gastrogard en Novacam ipv bute. En dat kijken we 10 dagen aan. Maar hij loopt nu al weer een stuk beter. Zijn voeten viel mee volgens de dierenarts. Dus de komende 10 dagen zijn spannend.

Ik wil dus iedereen hier waarschuwen. Wees alert op dit soort signalen bij langdurig gebruik van bute. Je weet op een gegeven moment niet meer goed waar je naar zit te kijken. Zere voeten of zere buik.

lique68
Berichten: 331
Geregistreerd: 12-03-18

Re: [INFO] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 15:23

Tsjeeee Damian..dat s een heel andere wending. Dat ht zo erge bijwrerkingen kan geven
Had ht toen meteen aan mn DA gevraagd voor een maagbeschermer en die zei dat dat geen nut heeft omdat ht op de slijmvliezen werkt of iets. Ga ht morgen nog een x voorleggen!
Er s nog hoop dus voor Bennie..heel fijn en ik hoop dat het steeds beter met hem mag gaan! Sterkte

Dennis

Berichten: 31479
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: [INFO] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 15:42

Ik hoop voor je dat hij zo slecht werd van de buut. En dat het de truc doet om hem nu zo te behandelen.