[INFO] Hoefbevangenheid - deel 3

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Re: [CENTRAAL] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 09:00

Gypsy, ik heb de laatste tijd ook vaak nagedacht hoe ik afscheid zou nemen. Maar ik had het ook zo in gedachten. Zijn grootste hobby is eten. Ik had hem in de ochtend op de wei gezet en eind van de middag afscheid genomen. En ook ik zit met hetzelfde. Bennie is een gezelschapspony voor mijn grote paard. Als die wegvalt is er paniek in de tent. Ik moet dus ook een nieuw maatje regelen.
Maar wij gaan nog even door want er zit weer vooruitgang in.

Yanaa

Berichten: 485
Geregistreerd: 15-12-09
Woonplaats: Groenlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 09:00

Slecht helaas. Voor me werk even snel langs stal omdat ik hem op de camera zag liggen. Weer kreunen en doen. Snel na ne werk zodat ik zsm weer thuis kan zijn en proberen te regelen dat een collega kan werken voor mij vanmiddag.
Zag nu net op de camera dat hij gelukkig al wel weer gewoon staat.
Hij had gisteren kramp koliek dus ben bang dat hij nu weer even geen krampen heeft en ze dadelijk wel weer krijgt, net als gisteren het geval was.

Zelf erg weinig geslapen. Continu de gedachten die naar Blacky afdwaalden en dan weer een huilbui.
Zie er nu ook echt belabberd uit, ogen helemaal dik. Klanten vragen allemaal wat er met me is.. moet me echt sterk houden de hele tijd.

judithM
Berichten: 1498
Geregistreerd: 17-02-01

Re: [CENTRAAL] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 09:56

Hè, wat naar nou weer...heb je alles op een rijtje gezet over hoe en wat gebeurt dit weer.

Yanaa

Berichten: 485
Geregistreerd: 15-12-09
Woonplaats: Groenlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 11:28

Ja echt enorm balen allemaal.
Hij heeft verder niet meer gelegen na vanochtend vroeg en heeft weer gemest. Het is allemaal erg vaste mest wat gewoon in een worst vorm gedrukt eruit komt.
Heb hem een dubbele dosis Bute gegeven, zodat hij zo min mogelijk pijn heeft. Nu even 2 uurtjes samen met zijn vriendin de weide op!
Afbeelding
Hij staat er nu zo tevreden bij en staat echt zoveel mogelijk gras in een keer naar binnen te happen. Zijn meest slechte been staat wel echt continu te trillen.
Nu zie ik ook pas hoeveel hij ingeleverd heeft. Van pony met een flinke bolle buik en kont, naar een vlakke buik en kont :(
Weet dat dit niet goed is voor zijn koliek, maar als hij vanmiddag weer een koliek aanval zou krijgen dan is hij iig nog op de weide geweest voordat hij moet gaan.

vopo914

Berichten: 310
Geregistreerd: 31-07-14
Woonplaats: 't hoge noord'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 11:58

Moet steeds aan jullie denken...
Wat heerlijk dat ie toch nog even op het gras staat...

Dennis

Berichten: 31474
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 12:01

Er kan wel meer niet goed zijn. Nog heel even laten genieten is nu belangrijker.

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar gister middag deed Roos bijna mee met het speelkwartier. Ik was aan het mesten, een waarschuwing was genoeg dat ze alleen wat ging lopen etteren ipv racen. Ook blij stappen daarna.
En vanmorgen weer met des staldeur kloten en actief naar buiten. Terwijl ze van het weekeind nog 3 kwart zakje buut kreeg en nu een half. Vanmorgen zelfs weer wat minder.

Wanderers

Berichten: 876
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 12:24

.. en áls Black dan al wel koliek krijgt en gaat liggen dan denk ik dat je wel weet wat je 'moet' doen Yanaa.
Maar het zou me eigenlijk niet écht verbazen als hij nu een opleving krijgt omdat hij weer even gewoon zichzelf kan en mag zijn .. al zijn lichamelijke klachten zullen daar niet zomaar door verdwijnen (al kan het zomaar zijn dat mn. de darmen nu wel weer beter hun werk gaan doen), maar geestelijk zal dit denk ik Blacky sowieso wel een oppepper kunnen geven.

Daarom Yanaa, daarom wil ik je een compliment geven over het continue nadenken en handelen in het belang van je dieren (ook al zal dat voor jezelf best weleens anders voelen en voor anderen anders overkomen .. ook nu weer : been there!), over het eerst aan de dieren en dan aan jezelf denken, over überhaupt het je bewust zijn of worden van eea.

Onder deze omstandigheden alles op een rijtje kunnen zetten, denkend aan hoe je Blacky nu nog kunt plezieren, denkend aan wat er hoogstwaarschijnlijk komen gaat en hoe je dat voor de dieren het rustigst zou kunnen laten verlopen, denkend ook aan Blacky's stalmaatje voor nu en later, denkend aan hun en jezelf daarin wegcijferend... míjn respect heb je Yanaa !

En geloof me, ook al sloopt dit je nu .. ook al vréét dit nu al je energie, in een later stadium kan het je troosten dat je het gedaan hebt zoals je het gedaan hebt.

Wanderers

Berichten: 876
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 12:28

Ps, ik ben 'blij' met het zien van de foto van Blacky op het gras .. een beter beeld om op jou én ons netvlies te houden dan de koliek foto.

Je doet het goed vrouw Yanaa ..

Nandos

Berichten: 661
Geregistreerd: 04-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 12:31

Ik lees altijd mee in dit topic omdat ik veel tips haal uit jullie handelingen voor mijn pony met ppid. Ik wil graag toch even zeggen:

Lieve Yanaa, wat heeft Blacky het geweldig goed bij jou!!
Een beter, liever baasje heeft hij zich niet kunnen durven dromen. Een hele dappere beslissing van jou. Wat zal hij aan het genieten zijn nu in het zonnetje lekker gras eten!!

Straks als je hem missen moet dan zul jij zo trots op jezelf kunnen zijn, ik vind echt dat je hele goede keuzes hebt gemaakt voor jouw Blacky. Dat voelt hij ook, dat je zoveel van hem houd. :(:)

Yanaa

Berichten: 485
Geregistreerd: 15-12-09
Woonplaats: Groenlo

Re: [CENTRAAL] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 12:49

Dankjulliewel voor de lieve woorden, doet me echt goed!

Mocht hij vanmiddag idd weer een koliek aanval krijgen, dan laat ik hem gelijk gaan.
Als we vandaag doorkomen, dan gaat hij morgen weer lekker de wei op samen met zijn vriendinnetje.
Inmiddels een hele voorraad 'verboden snacks' in huis gehaald, zodat hij nog even lekker vol gepropt kan worden.

Afspraak is vast gezet, morgen om 16u mag hij rustig heen gaan. Heb daarna gelukkig alle tijd om het een plaatsje te gaan geven en om mijn achterblijvende paardje te kunnen ondersteunen.
Het is net alsof zij het nu al merkt, ze is zo rustig in omgang ineens. Op de wei zit ze normaal Blacky te jennen, nu staan ze rustig met zn 2en te eten.
Zag op de camera Blacky vannacht liggen in zijn stal, en zij was er buiten voor de deur op de stenen bij gaan liggen. Stond echt even te kijken van die beelden!

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: [CENTRAAL] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 14:08

Ik ben ook in gedachte bij jullie Y;(
En wat wanderes ook zegt: dit is een heel fijn plaatje. Geniet nog maar even van elkaar en ik hoop dat hij nog zo kan genieten tot het einde.
Heb met je te doen om alle zorgen en dit vreselijke proces waar jullie door heen zijn gegaan. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, maar heel veel sterkte.

Ik weet niet of het ongepast is, maar ik wil toch nog even in gaan over het stuk om zelf over je emotie heen te stappen. Vandaag ervaarde ik weer wat het met je paard doet als je met een angstige/afwachtende stemming aan komt, of de optimistische leiderrol. Al de hele week ben ik in die eerste stemming omdat het minder leek te gaan, dat spiegelde mijn paard gelijk. Na wat gesprekken met anderen hierover stond ik vandaag steviger in mn schoenen en kon ik leider zijn ipv volger en dat deed mijn paard zichtbaar goed. Wij hebben 10 min aan een stuk door gewandeld over verharding en zand en we hebben er beide van genoten. Ik kon weer lachend over straat. En ik krijg er toch ook weer hoop van. Dus hoe moeilijk het ook kan zijn, maar ik geloof wel dat je oaard beinvloed wordt door jouw stemming. En misschien heb ik wel een heel gevoelig paard, maar het is toch iets om over na te denken.

Deni11

Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: [CENTRAAL] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 16:27

Wat een wijze en doordachte beslissing. Ontzettend veel sterkte..

mysa

Berichten: 10496
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: [CENTRAAL] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 17:27

Blacky fijn nog even genietend op het gras, fijne foto.

Yanaa

Berichten: 485
Geregistreerd: 15-12-09
Woonplaats: Groenlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 17:54

Dankjulliewel!
Valt me echt heel zwaar.. heb sinds gisteren ochtend al geen hap door me keel kunnen krijgen meer.
Hij staat echt zwaar ademend en kreunend heen en weer te wiegen.
Genieten nu nog lekker van de korte tijd die we samen nog hebben.

Afbeelding


Afbeelding

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 17:56

Oh Yanaa, wat staat Blacky lekker te genieten van de grasjes. Geniet nog maar lekker van hem.
Ik vind het mooi hoe jij het doet. Je merrie merkt meer dan jij denkt. Dieren voelen zoveel meer aan dan mensen.

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Re: [CENTRAAL] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 17:56

Pfff, zit hier toch te janken |(

Anoniem

Re: [CENTRAAL] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 17:58

Sterkte Yanaa :(:) .

Een wijze beslissing.....

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: [CENTRAAL] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 21:29

Heel veel sterkte yanaa..
De juiste beslissing ook!
We willen ze nooit missen maar jou besluit is: houden van!!!

Daphne1988
Berichten: 230
Geregistreerd: 28-11-15

Re: [CENTRAAL] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 21:37

Sterkte Yanaa, vind dat je echt heel wijs met de situatie om gaat. En ben blij dat blacky nog even heerlijk van de grasjes van jou en je paard kan genieten.
Hou je het nog een beetje vol meid?

Yanaa

Berichten: 485
Geregistreerd: 15-12-09
Woonplaats: Groenlo

Re: [CENTRAAL] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 23:49

Dankjulliewel.

@ daphne:
Zolang ik afleiding heb wel. Net even borrelen vanwege de verjaardag van me vriend.. dan gaat het goed. Tot ik tussendoor even de medicatie en voer ronde ging doen.. doe de deur open en Blacky staat me weer welkom te hinniken. Nou toen brak ik dus alweer ;(

Daphne1988
Berichten: 230
Geregistreerd: 28-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 08:22

Het is ook zo moeilijk ;(

Heel erg veel sterkte vandaag, ik hoop dat alles mooi en vredig verloopt.
Ik zal aan jullie denken :(:)

Aukelizzy

Berichten: 12658
Geregistreerd: 09-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 08:28

Yana, ik wil je even heeeeel veel sterkte wensen voor vanmiddag! Geniet nig even volop van je vriendje en ik hoop dat je vrede hebt met je keuze. Je hebt voor je kleine vriendje de beste keuze gemaakt die je kon. Zal aan jullie denken vandaag! :(:)

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 09:23

Sterkte Yanaa, ik denk ook aan jullie ;( :(:)

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: [CENTRAAL] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 09:29

Sterkte Yana :(:)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 09:37

Yana, en blacky, veel sterkte vandaag.