[INFO] Hoefbevangenheid - deel 3

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yanaa

Berichten: 485
Geregistreerd: 15-12-09
Woonplaats: Groenlo

Re: [INFO] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 15:01

Heel veel sterkte Damian! Y;(

Manadeluca

Berichten: 1123
Geregistreerd: 15-07-05

Re: [INFO] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 15:01

Wat naar voor je, heel veel sterkte.

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Re: [INFO] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 15:03

Wat erg Damian, wat een moeilijk besluit om te nemen. Heel veel sterkte de komende tijd! :(:)

Daphne1988
Berichten: 230
Geregistreerd: 28-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 16:35

:(:) Sterkte Damian :(:)

assebassie
Berichten: 1248
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 19:59

O damian wat triest, jammer dat het zo moet aflopen, ik wens je heel veel sterkte, respect voor alles wat je voor Bennie hebt gedaan.

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Re: [INFO] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 21:04

Mag ik advies vragen?
Pony leek goed opgeknapt en liep zo goed als rad. Daarom besloten om van 2x1 zakje naar 2x0,5 zakje te gaan. Vanmorgen dus een halve gegeven in plaats van een hele en toen ik net op stal was lag ze weer erg veel. e loopt nog wel goed. Ik ben een beetje de draad kwijt. Wat moet ik doen? Wat is wijsheid? %)

Daphne1988
Berichten: 230
Geregistreerd: 28-11-15

Re: [INFO] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 21:09

Hoe lang gaf je de pony 2 zakjes per dag? Met 1 zakje naar beneden in 1 dag gaat even te hard, dat is echt wel iets wat je langzaam moet afbouwen en sowieso afbouwen moet je niet te snel doen..

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 21:11

Daphne1988 schreef:
Hoe lang gaf je de pony 2 zakjes per dag? Met 1 zakje naar beneden in 1 dag gaat even te hard, dat is echt wel iets wat je langzaam moet afbouwen en sowieso afbouwen moet je niet te snel doen..


Vanaf 5 mei, dus 12 dagen nu. Dan zou ik driekwart zakje moeten geven?
Wat is precies de reden dat je af moet bouwen? Ze krijgt toch niet minder pijn dan, alleen de pijnstiller valt steeds meer weg. Dus eventuele pijn komt meer tot uiting.

Daphne1988
Berichten: 230
Geregistreerd: 28-11-15

Re: [INFO] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 21:47

Jaa de bevangenheid duurt wel een stuk langer als 12 dagen.. er speelt van alles daarbinnen. Dierenartsen schrijven soms voor maar 3/4 dagen voor en als het dan niet wat beter is nou dan is het over

Gelukkig zijn we hier met zn allen wel al wat verder gekomen.
De but zou ik idd eerst met een half zakje of zelfs met kwart zakje per paar dagen verlagen. Als ze meer pijn krijgt nu, dan is de kans dat ze zich te veel op 1 been ontlast weer groter en kan daar alles weer actief worden.
Krijgt ze ook bloedverdunner?

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Re: [INFO] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 21:54

Nouja, omdat ze weer goed liep dacht ik het af te kunnen bouwen. Het blijft zo raar dat ze bevangen is geraakt. Er is niets veranderd en ze werd al erg schraal gehouden. Echt een raadsel.
Ze krijgt geen bloedverdunners. Heeft nog wel pulsatie, maar geen warme hoeven, niet gehad ook. Ook nog steeds geen uittredend vocht.

Daphne1988
Berichten: 230
Geregistreerd: 28-11-15

Re: [INFO] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 22:08

Mistral was schraal toen ze bevangen raakte, al twee jaar geen gras. Wel cushing dus dat kan eigenlijk de einde boosdoener zijn.

Bloedverdunners kunnen ook vrij veel doen voor een bevangen paard. Uittredend vocht hoeft er helemaal niet te komen. Zijn er fotos gemaakt?

lique68
Berichten: 331
Geregistreerd: 12-03-18

Re: [INFO] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 23:48

een vraagje over Omeprazol van Abler, kan ik dat samen met de bute in een spuit met appelmoes doen?

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Re: [INFO] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 07:14

Die korrels van abler mogen geloof ik niet vochtig worden.

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 07:48

Daphne1988 schreef:
Mistral was schraal toen ze bevangen raakte, al twee jaar geen gras. Wel cushing dus dat kan eigenlijk de einde boosdoener zijn.

Bloedverdunners kunnen ook vrij veel doen voor een bevangen paard. Uittredend vocht hoeft er helemaal niet te komen. Zijn er fotos gemaakt?


Mijn shet is helaas niet schraal, maar wel gewoon dik. Dat is er echt met geen mogelijkheid vanaf te krijgen. Zelfs nu ze nauwelijks eet en wat ze eet is bijna stro, valt ze geen grammetje af. :( Daarom verdenk ik ook de cushing inderdaad
Wat zuur zeg, dat jouw paard ondanks je aanpassingen toch hoefbevangen is geraakt! :(

Er zijn geen foto's gemaakt omdat de dierenarts en hoefsmid het erover eens waren dat we er heel vroeg bij waren en het hoefbeen nog niet gekanteld is.

Ik weet dat hoefbevangenheid eigenlijk een kwestie is van geduld, maar ik ben niet zo goed in afwachten terwijl ik niet zo veel kan doen voor haar.

Lique86, op de website lees ik dat de korrels niet vochtig gemaakt mogen worden. Ik denk dat het de bedoeling is dat de korrels in de maag pas opengaan.

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 08:02

Dennis schreef:
Sterkte Damian, Wat een ellende he..... Je arme ventje.
Ik heb net nog even naar Bennie gezwaaid toen ik langs reed (oke, hij is van de weg af net niet te zien als je langs rij).


Ik dacht je al langs te zien rijden ;)

lique68
Berichten: 331
Geregistreerd: 12-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:07

damian23 schreef:
Die korrels van abler mogen geloof ik niet vochtig worden.



Oh okee ik dacht dat in een spuit appelmoes en meteen geven ht wel mocht. Volgens mij had Francis dat nagevraagd. Dank je voor je reactie

lique68
Berichten: 331
Geregistreerd: 12-03-18

Re: [INFO] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:11

LinSa. Als ze te dik is en met geen mogelijkheid af valt denk ik niet aan Cushing. Hoe oud is ze?
Mijn merrie had een mooie vacht met enkele lange haren by onderkant van haar hals. Was moeilijk op gewicht te houden. Bleek Cushing te hebben helaas
En Insuline Resistentie by jouw pony is dat getest? Of verdenkt je Da haar daar niet van?

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:21

lique68 schreef:
damian23 schreef:
Die korrels van abler mogen geloof ik niet vochtig worden.



Oh okee ik dacht dat in een spuit appelmoes en meteen geven ht wel mocht. Volgens mij had Francis dat nagevraagd. Dank je voor je reactie


Er staat filmpjes op de website hoe je het kan geven. Moet zelf ook even kijken want ik kan vanmiddag mijn abprazole ophalen bij de post

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:33

lique68 schreef:
LinSa. Als ze te dik is en met geen mogelijkheid af valt denk ik niet aan Cushing. Hoe oud is ze?
Mijn merrie had een mooie vacht met enkele lange haren by onderkant van haar hals. Was moeilijk op gewicht te houden. Bleek Cushing te hebben helaas
En Insuline Resistentie by jouw pony is dat getest? Of verdenkt je Da haar daar niet van?


Ze heeft cushing, dat is al eerder vastgesteld 2 jaar terug. Licht verhoogde waarde en geen symptomen. Medicatie gaf geen verandering dus daar weer mee gestopt. Ze is niet getest op IR, ik denk ook niet dat dat zin heeft omdat ik daar verder niet meer aan kan doen dan ik nu al doe. Ik denk zelf richting EMS. Maar wellicht is het 'gewoon' de cushing die opspeelt.
Vanochtend driekwart zakje gegeven. Was de hele ochtend op stal en ze is niet gaan liggen, dus dat is weer positief.

lique68
Berichten: 331
Geregistreerd: 12-03-18

Re: [INFO] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 15:25

Bij mn merrie gaat ht niet goed. Met of zonder tranquigel veel liggen. Er zijn foto's gemaakt vandaag
Lv was redelijk dramatisch. Rv iets beter. Optie om haar op de kliniek te zetten kijken of ze haar kunnen redden. Heb besloten dat haar niet aan te doen, als ze al hersteld wat de Da niet veel kans gaf. moet ze verder leven met veel restricties wat ik niet wil voor haar. Ik ga haar laten gaan hoe moeilijk ook
Had dit niet verwacht.
Voor iedereen veel sterkte met jullie pony of paard met het overwinnen van deze vreselijke ziekte

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Belgiƫ,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 15:41

Ahnee Lique...wat erg. ;( Veel sterkte,moge het jou straks rust geven en jouw lieve vriendinnetje ook. :(:)

Gaat lekker hier. ;(

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Re: [INFO] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 16:42

Nog meer slecht nieuws lique86. :(
Ik vind het zo'n dappere keuze, die helaas meer mensen hier al hebben moeten maken. Het is zo'n moeilijke keuze en ook zo oneerlijk. ;( Veel sterkte lique86, hopelijk heeft ze nog een paar mooie laatste dagen.

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: [INFO] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 16:44

Sterkte lique86

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23440
Geregistreerd: 09-04-01

Re: [INFO] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 16:52

potverdikkie wat krijgen een aantal hier het hard om hun oren zeg, heel veel sterkte met het afscheid

Ik was begin van het weideseizoen bijna bang dat ik me hier weer mocht gaan melden, mijn bontje groeide helemaal dicht op de wei maar gelukkig lijkt het nu beter te gaan. We hebben hem van de wei afgehaald en aan de pen gezet, kan hij lekker kantjes maaien, beetje beperkt vreten en de nachten op stal, dat doet hem goed.

Anoniem

Re: [INFO] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 17:04

Ach bah, lique, wat naar!
sterkte :(:)