Ik had al even gezocht op Bokt, maar ik kon geen forum vinden wat mijn vraag beantwoorde, daarom heb ik maar een nieuwe geopend. Als er al wel een forum is met het antwoord, mag je me doorverwijzen

Ik heb sinds kort een (eerste) eigen paard.
Nu heb ik pas echt in de gaten hoeveel verantwoordelijkheid daarbij komt kijken.
Zo weet ik dus niet wanneer ze bekapt moet worden. Ik heb wel gelezen dat het ongeveer om de 8weken moet, maar ik heb niet het idee dat haar hoeven (te) lang zijn (het is nu 10weken geleden ongeveer).
Ze heeft een paar kleine ''flapjes'' aan de voorkant van de hoef, maar verder niets lelijks. De hoornwand en de zool zijn op gelijke lengte -> de hoornwand steekt dus niet uit ten opzichte van de zool. Groeit de hoornwand sneller dan de zool? Wordt de zool ook bekapt?
Ik heb het gevoel omdat ik nu veel meer met haar op asfalt enz. rijd, dat de hoeven sneller slijten en dan vooral de voorste hoeven. Ze werd trouwens natuurlijk bekapt en dat wil ik nu zelf ook weer.
Ik heb geen foto's, dus als jullie nog vragen hebben over de beschrijving dan hoor ik het graag.
Alvast bedankt