Hallo allemaal, ik plaats dit omdat ik nu echt ten einde raad ben en ik hoop dat er iemand is die mijn probleem herkent of weet wat te doen.
Ik heb mijn e-pony van 12 jaar nu ongeveer 6 jaar en heb er ook altijd wedstrijden mee gereden. Ongeveer 3 jaar geleden is hij onder het werken heel hard door z'n linkerschouder gegaan en heeft hij een hele tijd kreupel gelopen, hoop gedoe mee gehad en onderzoeken maar uiteindelijk niks kunnen vinden. Ik heb hem toen 24/7 in de wei gezet en toen ging het weer super met hem al is hij eigenlijk nooit meer op z'n oude niveau gekomen. Nu moest ik weg bij de wei waar hij altijd buiten stond en heb ik hem op een stal gezet waar hij overdag buiten stond en 's nachts op stal, maar daar kwam hij elke ochtend echt katskreupel de stal uit, dus toch maar weer 24/7 in de wei gezet.
Dit ging de eerste 2 weken supergoed en ik ging weer lekker met hem naar buiten totdat ik er kwam en hij op 3 benen in de wei stond, dit keer rechtsvoor. Been was ongeveer 3 keer zo dik maar helemaal niet warm en na koelen was het ook niet meer echt dik, hij bleef echter kreupel lopen. We hebben hem toen op stal gezet en een afspraak gemaakt voor een kreupelheidsonderzoek. Hier hebben ze hem uitverdoofd en na het verdoven van de kogel liep hij gelijk weer goed, na foto's en een echo bleek dat er een scheurtje in z'n kootgewricht te zien was en dat hij iets verkalking in de pezen heeft en z'n pezen niet meer de sterkste zijn, maar zodanig dat hij met die pezen absoluut niet kreupel mag lopen! Dit was ongeveer 9 weken geleden, we hebben hem 7 weken op stal gehad om het scheurtje tijd te geven om te genezen en zijn 2 weken geleden terug geweest voor een controle foto, hieruit bleek dat er met het scheurtje niks verandert was en ze dus niet helemaal zeker weten of dat het wel geweest is, maar hij liep wel goed op de kliniek. nu mocht ik weer gaan stappen met hem en na een week 5 min draven. Dit deed hij supergoed en hij stapte geen pas kreupel. Nu mocht ik gister weer gaan draven, maar hij liep gelijk vanaf de 1e pas weer op 3 benen, nu ook in de stap en zeker toen ik daarna op het harde stapte. Ik heb ook het zadel afgedaan en toen liep hij ook nog kreupel dus het ligt niet aan z'n rug, hij geeft ook makkelijk na en laat z'n rug goed los.