eiber schreef:Ik ben heel blij voor jou, maar minder voor je paard. Je schrijft dat je nu "je knol weer op kunt". Maar besef dat je het probleem enkel hebt gecamoufleerd, NIET opgelost. Je paard heeft minder pijn, dat is fijn, maar als de ijzers er niet onder zouden zitten, liep ze nog steeds even beroerd.
Dunne zolen zijn een symptoom, en dat is niet op te lossen met een ijzer. Je paard moet genezen in haar hele lijf, misschien is ze bevangen of insulineresistent.
Als je de echte, achterliggende oorzaak kunt vinden, geneest ze misschien ook echt.
Met als uiteindelijk doel niet " weer op je paard kunnen klimmen", maar haar een lang en gezond leven gunnen.
Ik heb idd gezegd, ik kan mijn paard weer op, echter voor alle duidelijkheid, en buiten dat mijn DA hier dit adviseerde is, wennen aan de huidige stand en langzaam weer optrainen prio. Ik rij er niet op voordat ze perfect loopt. Er zijn trouwens fotos gemaakt, bloed en urineonderzoek die allemaal niets bijzonders aan het licht brachten. Er is ons veel aan geleden onze dieren perfect te verzorgen dus je antwoord lees ik als een preventieve opmerking maar wel welkom.
Heel duidelijk heeft mijn paard net als vele andere paarden van nature of door fok en ook omdat veel quarters dat nu eenmaal hebben, een handycap, die meer voorzorgsmaatregelen nodig heeft. Blote voeten zoals vele dit kunnen is dus voor haar niet weggelegd. Oorzaak een hebben we weggenomen door onze vorige hoefsmid een trap onder zijn gat te geven en een orthopedische hoefsmid samen met onze DA te laten werken . Hier in Hongarije is het anders als in Belgie en Nederland. Daar vind je gemakkelijker de juiste mensen voor de juiste klus. Hier is het allemaal een rommeltje. Welliswaar had onze vorige smid in Duitsland een cursus gehad maar, geen garantie voor goed werk, bv de zool kortwieken.Ik heb tot voor kort lekker met haar kunnen rijden en dit gaan we ongetwijfeld weer doen als ze in vorm is....