Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
mirka1994 schreef:En ze hebben nooit ergens last vasn? Geef je ze dan extra hooi? En zijn ze dan echt nat of gewoon beetje klam?
RosiePosie schreef:Als het heel koud was deden wij onze paarden een uitrijdeken op (omdat we geen 'echte' hadden, gewoon een kleine wollen 'mensendeken'. De paarden raakten tijdens het rijden daardoor veel minder bezweet (het verdampte makkelijker) en waren dus ook niet zo nat daarna. Na het rijden goed afwrijven en pas als ze droog waren mochten ze weer dekenloos in de wei.
mirka1994 schreef:RosiePosie schreef:Als het heel koud was deden wij onze paarden een uitrijdeken op (omdat we geen 'echte' hadden, gewoon een kleine wollen 'mensendeken'. De paarden raakten tijdens het rijden daardoor veel minder bezweet (het verdampte makkelijker) en waren dus ook niet zo nat daarna. Na het rijden goed afwrijven en pas als ze droog waren mochten ze weer dekenloos in de wei.
Dat lijkt mij ook niet handig eigelijk. Omdat ze al een dikke vacht van zichzelf hebben zullen ze het met een deken om nog warmer krijgen lijkt mij..
Brainless schreef:Mijn paarden gaan altijd (ook 's winters) nat het land op, maar natuurlijk wel op temperatuur gestapt.