Hallo allemaal, mijn paard heeft gister hoefijzers gekregen (alleen voor) maar meot je die nog speciaal verzorgen? of regelmatig schoonmaken(hoe schoonmaken)? Ik rij geen wedstrijden dus hoef geen kalkoenen in. graag een reactie plaatsen a.u.b
Ik krab gewoon de hoeven uit en verder doe ik er niets bijzonders aan. Ik check wel of ze er niet overheen groeit en of de nagels niet uitsteken. Als de nagels uitsteken trek ik ze aan met een speciale tang die de smid zelf ook gebruikt, en tik ik ze in het gaatje dat de smid onder de nagel heeft gemaakt zodat ze niet meer uitsteken.
tamary
Geplaatst: 14-07-11 21:19
Gewoon voetjes uitkrabben als altijd, en meteen even voelen of alles nog goed vast zit en er geen nagels bij de hoefwand uitsteken.
als je paarden scheuren in de hoeven krijgt door de ijzers of (ja als het ooit nog) mooi weer word en warm word. dan kun je ze misschien even natspuiten en daarna invetten.
mijn pony had namelijk met het droge weer altijd kleine scheuren in zijn hoeven. en dan gewoon natspuiten met water en daarna lekker invetten.