Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joyce B

Berichten: 16378
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 21:16

Ik heb het afgelopen jaar zo ongeveer elke 2 a 3 maanden zo´n rekening gehad vanwege o.a. die peesproblemen :P Niet leuk meer, want zo gaat het spaarpotje wel rap achteruit... En dan heb je dus nog niet eens die echte behandelingen zoals inspuiten, operatie en stamceltherapie? Shockwave therapie? Gewoon diagnose met behulp van scan, ontstekingremmende pijnstiller en smeermiddeltje, rontgenfoto's (voor diagnose kreupelheden) met kalmeringsmiddelen, etc.

Die metacam is een ontstekingremmende pijnstiller. Wordt ook voor honden gebruikt als pijnstiller, volgens mij bij dingen als artrose. Bij de hoefbevangenheid werd het ook gegeven, maar daarvoor werkte voor mijn gevoel die asperine beter omdat die 2x per dag gegeven werd. Waarom het zo duur is weet ik niet.

Qizz
Berichten: 3550
Geregistreerd: 24-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 22:13

MontyRulezz schreef:
Wat een geld zeg! Ik vraag me ook af wat dat nou precies is.
Ik moest de 1e keer ook zo'n bedrag afrekenen. 100 euro voor te scannen, kreupelheidsonderzoek, verdoving, medicijnen, coolinggel
En ik was 325 euro lichter.

De mijne heeft zo'n 8 maanden een dikkere warme pees gehad.
De laatste maand is het eindelijk beter geworden.


En je mocht wel gewoon al die tijd gewoon stappen? Dat kon geen kwaad toch?

Jee ja wat een geld, en inderdaad nog niet eens shockwave oid...

Rascha

Berichten: 618
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 22:59

Mijn ervaring is dat de gekwetste plek nog heel lang heel warm blijft...
Koelen is dan nog heel lang hard nodig....
Daarom ben ik zo blij met Equi-N-icE...

Qizz
Berichten: 3550
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 23:31

ja dat wil ik ook aanschaffen, ben alleen totaal failliet op dit moment ;-(, dus moet nog even wachten.
weet nog niet of ik het stalpakket neem of los..

MontyRulezz

Berichten: 2813
Geregistreerd: 21-05-06
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 08:17

Lotte1990 schreef:
Waarom de ijzers er niet gewoon helemaal af? Hij staat voorlopig toch niet in het werk en dan heb je ook geen kans op uitglijden..

Omdat ik de hele tijd op het asfalt heb gestapt, en zonder ijzers had hij nu geen hoeven meer gehad :+ .

Qizz schreef:
En je mocht wel gewoon al die tijd gewoon stappen? Dat kon geen kwaad toch?

Ja hoor, je moet de hele tijd stappen. Door het stappen wordt de pees gestimuleerd om weefsel aan te maken en door de beweging groeit het weefsel beter terug. Als je niks doet wordt het vanbinnen zeg maar een warboel van draadjes. Door het stappen gaan de draadjes heel mooi langs elkaar teruggroeien wat dus de bedoeling is. Alleen moet je dat heel rustig opbouwen. Mijn kliniek gaf me een programma mee wat voor mijn paard dus veel te snel opgebouwd werd, dat heb ik dus uiteindelijk niet aangehouden maar ben veel langer bezig geweest met opbouwen. De eerste 6 maanden opgebouwd van 2 x per dag 10 minuten naar 2 x per dag 30/40 minuten.

Na die 6 maanden weggebracht naar een stal die zich bezig houden met blessurepaarden, met name racepaarden met peesproblemen die daar neergezet worden. Daar zijn ze met hem de wei op gaan bouwen omdat hij al die tijd op een stukje van 6 x 4 m buiten op de tegels heeft gestaan. Dus eerst 3 uurtjes op een afgezet stukje wei, daarna opbouwen in het aantal uren en werd de wei groter gemaakt. Na 8 weken ging hij de hele dag naar buiten op een grote wei, wel alleen. Ik ging er 1 x in de week naartoe en stapte dan onder het zadel zo'n 40 minuten met hem.

Afgelopen zaterdag heb ik hem terug gehaald en gaat hij hier ook de hele dag de wei op. Ik ga nu weer rustig aan opbouwen met onder het zadel stappen van 1 x per week naar deze week 3 x en weer vaker. Hij heeft nu sowieso genoeg beweging op de wei de hele dag en trekt nu ook wel eens een sprintje. Zijn been ziet er goed uit dus als alles goed blijft gaan wil ik eind augustus hem weer eens laten scannen om te zien hoe het er van binnen uit ziet.

Qizz
Berichten: 3550
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 11:24

Wow dat klinkt goed! zou super zijn.
Ik vraag me af of wij in de Achterhoek ook zulke adressen hebben. Mijne loopt dagelijks 7 uur in de wei met de rest. Over het algemeen erg rustig. Af en toe een drafje. Soms klein galopje. Echt hele korte stukjes gelukkig.
Heb nog getwijfeld m alleen te zetten maar dan ben ik bang dat ie steeds langs het lint gaat rennen... Dus zolang dit nog gaat toch maar zo laten.

Ik merk dat mn paard het stappen als je erop zit fijner vindt. Dan is ie heel braaf. Eigenlijk was t liever niet erop maar van de 10 mensen met zo.n probleem mogen er 5 wel op stappen en 5 niet. Ik doe het nu een paar keer per week en de rest aan de hand. Als ik erop zit is ie happy lijkt t. Heel braaf en stapt netjes rustig. Oortjes naar voren. De smid zei dat ie geen last had van mijn 53 kilo... Hoop ik dan maar.

Mijne kan helaas door zijn slechte voeten niet zonder ijzers... Maar dunnere ijzers is een idee. Heeft hij t niet over gehad.. Want die zooltjes voor 180 kan ik echt niet betalen na de andere rekeningen en alles. Mijn smid is goed maar dat weet ie ook heel goed. Dus hij vraagt maar...

MontyRulezz

Berichten: 2813
Geregistreerd: 21-05-06
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:06

Ik durfde het in het begin niet om hem los te gooien, daarom heeft hij ook echt de eerste 6 maanden op dat stukje van 4 x 6 gestaan waar hij dus niet kon draven/galopperen niks. En om hem dan gelijk in de wei te gooien is natuurlijk vragen om moeilijkheden :) . Daarom heb ik gekozen voor die manier en dat is ons heel goed bevallen. Enige nadeel voor mij was de afstand (130km) en de kosten.

Ik mocht er na 3 maanden pas opzitten met stappen. Ik merk ook dat die van mij dat fijn vind. Gewoon al de routine van het poetsen, opzadelen enz. maakt dat hij het gevoel krijgt weer iets te doen. Hij vind dat ook heel fijn.

Ja met allemaal die kosten moet je keuzes maken. Ik heb die zooltjes ook niet gedaan. Ik voer hem dat supplement bij, 95 euro voor 60 dagen. Elke 6 weken beslaan, 80 Euro. Extra kosten vanwege die andere stal (dubbele van normale stalkosten), scannen elke keer 100 Euro, 1 x per 2 weken tube traumeelgel, noem maar op. En dan heb je nog de normale dingen, gesloopte vliegendeken, gesloopte vliegennetjes enz enz :D .

Mijn smid had het nergens over, ik ben op het internet gaan kijken naar beslag voor blessures aan het check ligament en kwam toen daarop. Toen ik hem dat vroeg zei die van ja dat kun je ook doen, is inderdaad ook heel goed ja %) .

Mijn ervaring is gewoon dat je heeeel veel geduld moet hebben en dat je je niet uit het veld moet laten slaan door tegenslagen.

EsterW
Berichten: 650
Geregistreerd: 08-08-08

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 10:23

@MontyRulezz, mooi wat je allemaal voor je paard over hebt. De kosten lopen idd. fors op, maar ja, het is toch je beessie he...

Tot nu toe heb ik de kosten beperkt tot de € 325 DA-rekening (met dus € 116 voor de Metacam erin). Over een week of 4 volgt scan nr. 2, om te zien of het genezingsproces op gang komt. (Dan is het ca. 6 weken geleden.) Supplement voer ik nu niet bij. Koelen doe ik nog steeds onder de kraan. Hoefsmid moet idd. wel snel komen, i.v.m. uitglijden en struikelen. Hij is op vakantie nu, moet nog weekje wachten!

Ben nu op zoek naar een plek op een wei, in een rustige kudde o.i.d., waar hij iig. een jaar lang rustig kan revalideren. Daar gaat dan dan pas naartoe in eind aug./sept., dan heb ik al ca. 2 mnd. met hem aan het stappen ben geweest, dus dan is de eerste stap op weg naar herstel gemaakt. Ik kan niet blijven op de stal waar ik nu sta, die is verkocht en krijgt een andere bestemming. Alle pensionklanten moeten weg. Dus veel beslissingen in één keer... houd me wel bezig!

Qizz
Berichten: 3550
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 11:01

Hoelang kun je met die metacam doen? Is het zalf of gel oid? Ik heb dat dus niet gekregen en vraag me nu af of dat erg is. Had zelf wel een andere zalf uit Duitsland voor zwellingen en kneuzingen maar zie niet echt dat t helpt. Blijft net zo warm en dik. S.morgens is het minder warm en dik dan s.avonds dat wel. Weet niet hoe erg het is als je niks met die ontsteking doet...

Monty ik vind het ook mooi als je er zoveel voor over hebt. Zolang ik alles kan blijven betalen doe ik het zeker ook.

Gisteren gekletst met een meisje. Haar paard had een peesblessure. Mocht al snel weer opbouwen... Maar werd na een paar dagen weer kreupel. Zomaar in 1 dag besloten dat ie maar weg moet en nu gelijk n andere proberen. Dat zou ik dus nooit kunnen.. Mijn paard dan zomaar weg doen terwijl ie jaren lang zn best heeft gedaan voor me. Ik begrijp dat iedereen er anders over denkt maar het lijkt me vreselijk moeilijk. Zij praatte erover of het niks was.

Ga er wel 1 bij rijden maar mijne blijft echt mn nummer 1. Rij die ander denk ik 2x per week. afhankelijk hoe t gaat. Je eigen kost zo de nodige tijd. En hierover voel ik me al behoorlijk schuldig t.o mijn paard... Om eenander te gaan rijden.. Maar ja.. doe het maar wel. Zorg ervoor dat de mijne niks tekort komt qua aandacht. Zo blijf je er zelf tenminste een beetje in.

Heb het gisteren met mijn fysio die ook een paard heeft erover gehad en zij is nog steeds een voorstander van de wei op doen en rust geven. Bij mensen koelden ze schijnbaar vroeger ook veel maar daar is t al bij afgeschaft. Ze verwacht dat dat bij de paarden ook nog eens gebeurd. Helpt alleen de 1e tijd.
Zo denkt iedereen overal weer anders over he...

MontyRulezz

Berichten: 2813
Geregistreerd: 21-05-06
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 11:44

Ja dat is het lastige, iedereen heeft zijn eigen mening en zijn eigen ervaringen erover. Wat is dan het beste??
Ik weet niet of ik het zo het beste gedaan heb, ik heb mijn eigen gevoel heel erg gevolgd en heel veel info ingewonnen via de kliniek en via internet. De kliniek ging in mijn ogen veels te snel en dat bleek ook toen zijn been heel erg opspeelde bij het draven.

Ik moet zeggen dat ik vanaf dat ik dat supplement ging voeren ik pas echt verbetering begon te zien! Metacam heb ik ook nooit gekregen maar als ik dat zo lees heeft dit supplement veelal dezelfde werking. Dit staat er op de website:
Glucosamine sulfaat 2KCL stimuleert de aanmaak van hyaluronzuur en in samenwerking met methylsulfonymethane heeft het een sterk ontstekingsremmende en pijnstillende werking. Ascorbinezuur remt de afbraak van glycosaminoglycanen ( bestanddeel van collageenrijke weefsels) en is tevens van belang voor de opname van de weefselvormende aminozuren. Daarnaast verbetert het de opname van calcium en magnesium.De unieke samenstelling van ingrediënten in Joint-Control werken samen aan een verbeterde weerstand. Reumatische klachten en opstart problemen door stijfheid worden sterk verminderd. Ik kan het dus ook zeker aanbevelen, bij Villie was dit het enige wat ik geprobeerd heb wat echt werkt. Ik blijf het ook nog lange tijd geven, ook als hij dadelijk weer goed zou zijn.

Wat ik me afvraag, waar doe je een paard met een peesblessure naartoe? De slacht?? Verkopen kun je toch ook niet lijkt me?? Snel opbouwen na een peesblessure vind ik sowieso raar. Vaak als het hele kleine blessures zijn ben je al 3 maanden bezig...

Door allemaal het stappen wat ik de eerste 6 maanden (grotendeels alleen, smorgens voor mijn werk en savonds na mijn werk) heb gedaan en de extra aandacht die ik hem toen gegeven heb, had ik gewoon geen tijd over. Ik was savonds gewoon kapot!

Maar bij alles wat ik lees blijf ik terug vinden dat koelen alleen goed is als zijn been gezwollen is. Als er geen zwelling is, heeft het weinig zin. Ik doe er gewoon standaard nog cooling gel opsmeren als ik met hem gestapt heb. Verder wordt elke morgen en elke avond de plek met traumeelgel ingesmeerd. Dat werkt goed door naar binnen. Baat het niet dan schaad het niet.

Een goeie plek vinden is lastig Esther. Ik wilde gewoon een plek bij mensen die ervaring hadden met dit soort paarden, die hem elke dag even nakeken en ook wisten wat ze moesten doen als er onverhoopt toch iets was. Die zeiden trouwens ook, gewoon een jaar op de wei gooien.

Qizz
Berichten: 3550
Geregistreerd: 24-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 16:48

Rascha schreef:
Mijn ervaring is dat de gekwetste plek nog heel lang heel warm blijft...
Koelen is dan nog heel lang hard nodig....
Daarom ben ik zo blij met Equi-N-icE...


Ik heb het stalpakket besteld om te proberen ;-)
Ik wacht er met smart op en hoop dat het resultaat brengt.
Las dat het bij veel mensen binnen 2 dagen al dunner was...

Rascha

Berichten: 618
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:42

@ Qizz, als het bevalt, of op is, kun je voor een navulfles kiezen...
De bandage is tenslotte herbruikbaar en machine wasbaar...
Idd zijn er veel paardjes die er al mee geholpen zijn, dus uiteraard hoop ik dat de jouwe er ook mee geholpen kan worden!!!

Qizz
Berichten: 3550
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 20:18

ik hoor er veel positiefs over dus dat is mooi :D.
Als het bevalt zal ik het zeker ook promoten!!!
Het lijkt me 10x idealer dan klooien met die waterslang,... pffff

MontyRulezz

Berichten: 2813
Geregistreerd: 21-05-06
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 20:46

Ik zal heb de pagina bij mijn favorieten opgeslagen :D . Eventjes in gedachten houden.

Rascha

Berichten: 618
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 21:19


Qizz
Berichten: 3550
Geregistreerd: 24-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 10:43

MontyRulezz schreef:
Ik zal heb de pagina bij mijn favorieten opgeslagen :D . Eventjes in gedachten houden.


Ik laat wel weten hoe het bevalt hier ;-)

Rascha

Berichten: 618
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 20:30

Qizz, lukt het met de Equi-N-icE??
Heeft jouw paardje er ook profijt van??

Qizz
Berichten: 3550
Geregistreerd: 24-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 06:47

Omdat ik alleen de stalset heb wilde ik even wachten tot t been weer een keer dikker is. Toevallig gaat t de laatste week sind ik niet meer met m stap veel beter. Minder dik minder warm. Dus als het een keer door gek doen oid weer warmer en dikker is gebruik ik het. Nu koel ik nog zo.

Weet iemand of het om een bepaalde reden echt 6 weken moet zijn wanneer je de 2e echo maakt? ik wil t liever in sept/okt maar vraag me af of dat veel uitmaakt. Had nl toch besloten dat ik m in de wei laat tot iig maart. En dan zie ik wel hoe t gaat of t nog langer moet of niet.

Hij is goed in orde de laatste week. Erg vrolijk. Hij heeft zich er eindelijk bij neergelegd lijkt t. Fijn om te zien. Hij vindt alle aandacht geweldig :-D

MontyRulezz

Berichten: 2813
Geregistreerd: 21-05-06
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 07:23

Hoi Qizz, nou die 6 weken zijn alleen maar nodig als je je echt aan het stapprogramma houdt wat ze je meegegeven hebben. Dan wordt er gekeken hoe het been eruit ziet en of ze het programma aan moeten passen. Ik ben de eerste 4 maanden 4 x geweest om te scannen en 2 x was gewoon weggegooid geld. Ik heb hem nu ook niet meer laten scannen, vooral niet omdat hij nu ook grotendeels op de wei staat. Ik stap wel nog zo'n 4-5 keer per week nu.

Ik laat hem nu pas weer scannen als ik denk dat het been goed zou moeten zijn. Dus als de bult helemaal weg is en het been niet meer werkt. Fijn dat hij zich nu weer beter voelt en weer vrolijk is! Dan voel je je zelf ook stukken beter :) .

EsterW
Berichten: 650
Geregistreerd: 08-08-08

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 09:16

Grappig Qizz, bij mij is het plaatje (weer) een beetje hetzelfde. Het been is gelukkig niet meer warm. Na stappen en koelen is de zwelling mooi afgenomen. Niet weg, maar wel duidelijk minder dan wanneer ik aankom op stal. Paard is rustig & relaxed, maar dat komt ook omdat ik me niet volledig aan het doktersvoorschrift hou: ik zet m na stappen en koelen toch een half uurtje op een klein landje. Kan 'ie beetje grashappen. Mag officieel niet, maar voor paardenwelzijn stuk beter.

Ik ga denk ik toch die tweede scan wel na ongeveer 6 weken laten doen. Vooral omdat dat de beslissing beïnvloed of ik 'm met vervroegd pensioen laat gaan, of dat ik denk op termijn weer te kunnen gaan rijden. Mocht de scan laten zien dat de genezing nog niet in gang is, of dat het a-typisch verloopt, zal ik eerder voor pensioen kiezen. Hij heeft hoe dan ook maanden rust nodig, dus net als bij jou krijgt 'ie sowieso de hersteltijd die hij nodig heeft.

Dus nog een week of 3, dan is het tijd voor scan nr. 2...

Rascha

Berichten: 618
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 11:25

Des tijds bij de Raaphorst wilde v Toor dat ik elke 6 weken kwam scannen....
En dan kreeg je te horen: hij is wel goed, maarrrrrrrr over 6 weken terugkomen.... En als je dat een 3/4 jaar later nog moet opvolgen, vraag ik me af wat voor geldklopper het wel niet is....
Leuk die nieuwe apparatuur, maar moet ik zijn melkkoetje dan zijn??
Toen mijn paard naderhand nog wel eens een peesblessure heeft gehad, ben ik naar de kliniek geweest voor scannen, en ik ben toen 3 maanden later terug gegaan voor controle...
Kijk en toen de da zei dat het er goed uitzag, wist ik dat er goed aan gedaan had mijn eigen gevoel te volgen...
Een flinke peesblessure is niet met 6 weken genezen, dus of je 6 weken stapt of 3 maanden....
Je ziet waarschijnlijk wat meer verschil als je langer blijft stappen, voordat je op controle gaat...

MontyRulezz

Berichten: 2813
Geregistreerd: 21-05-06
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 11:50

Ja precies Rascha, zo ging het bij mij ook. Ging ik terug werd er gezegd, ja het is iets verbeterd, dus ga maar door waar je mee bezig bent :+ . Weg 100 euro....!!

Verder wil ik wel nog even zeggen Ester dat ik nu nog niet te gauw een beslissing zou nemen over wel of niet pensioen. Dat zou ik pas doen als de voorgeschreven blessuretijd (en tel dan dus maar op 8 - 12 maanden) is verstreken en met het scannen duidelijk wordt dat het echt niet veel beter meer zal worden. Nu is het nog veel te vroeg om daar al iets duidelijks over te zeggen.

EsterW
Berichten: 650
Geregistreerd: 08-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 14:03

MontyRulezz schreef:
Verder wil ik wel nog even zeggen Ester dat ik nu nog niet te gauw een beslissing zou nemen over wel of niet pensioen. Dat zou ik pas doen als de voorgeschreven blessuretijd (en tel dan dus maar op 8 - 12 maanden) is verstreken en met het scannen duidelijk wordt dat het echt niet veel beter meer zal worden. Nu is het nog veel te vroeg om daar al iets duidelijks over te zeggen.


Ja, dank je, daar heb je gelijk in. Vind het moeilijk om ca. een jaar lang in onzekerheid te zitten of ik wel/niet nog een beetje aan het werk kan met mijn beessie en zo ja, hoe in- of extensief dan. Maar nu snel een beslissing 'forceren' om maar van de onzekerheid af te zijn kan er ook toe leiden dat ik de verkeerde beslissing neem! Rust & geduld kweken dus maar (rust bij hem en geduld bij mij, haha).

Rascha

Berichten: 618
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 14:46

Nou Monty, ik redde het niet met 100 euro hoor... Ben toen echt leeggelopen op die Raaphorstkliniek met zijn geldklopperij...
Dus dat gebeurt me nooit meer....

Ester, idd rust en geduld...
Mijn oldtimer heeft veel peesblessures gehad, en elke x dacht ik: nu zal het wel ophouden...
Maar hij loopt nog steeds... Ok, ik heb mijn doelen bijgesteld, maar dat hij nog goed bruikbaar was, was voor mij veel belangrijker... Volg je eigen gevoel!! Forceer idd niets, en wie weet heb je strax een verrassing, en blijkt paard bruikbaarder dan ke ooit durfde te denken!!
Sterkte ermee!!

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 15:00

Wij doen wel de scan na 6 weken, om te kijken of het herstel een beetje op schema loopt, of dat we moeten kijken naar een ander schema of optie :)