Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Qizz
Berichten: 3550
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 00:25

Ja inderdaad het is fijn om een coolpack om te doen, kun je inderdaad wat anders doen tussendoor,..

ik heb verschillende soorten vergeleken en bekeken en heb nu die van Equi-n-ice op het oog, ook een tip van een bokker. Die koelen maar liefst 2 uur en heel diep. Mogen ook een nacht om blijven. (hoop wel dat mn paard m dan niet opvreet :D)

Niet eens heel gek duur. Kan ik de wekker op 5 uur zetten, naar de stal, ding omdoen, terug naar huis, douchen, en naar het werk (op de heenweg naar het werk ding weer afhalen, heeft ie toch 2 uur gekoeld)...
Zie dat wel zitten,..

Je koopt een bandage en vloeistof,.. 10.75 voor de bandage en de vloeistof kost iets van 27,50 voor een liter (42.50 vor 2,5 liter) en er moet steeds 80 ml in,..

De DA zei dat het een complexe blessure was en dat je bij deze nooit echt goed kon zeggen hoelang het ging duren,.. Maar als ik het goed begrepen heb is het checkligament als het ware uitgerekt bij de mijne.. en daartussen is vocht komen te zitten en daar komt weer nieuw weefsel? Ik bel m vlg week nog even en vaag m nog ff alles uit te leggen ;-)

MontyRulezz

Berichten: 2813
Geregistreerd: 21-05-06
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 14:58

Ik zou wel even nachecken hoe lang je in principe mag koelen, volgens mij mag je hem namelijk niet te lang achter elkaar koelen.
Dat zou ik ook even aan je DA vragen.

Mmmhh, checkligament uitgerekt?? Kan dat?? Ik heb toen op internet zitten googlen waar het checkligament zit. Ik zal eens even kijken voor een plaatje: http://www.benteschuyt.nl/index.php?opt ... ste-nieuws
Onderaan zie je een plaatje waar je het checkligament ziet zitten. Ik vraag me af hoe die dan kan uitrekken?
Ik zou het inderdaad nog eens goed navragen wat het nu precies is. Bij die van mij zag je gewoon zwart waar het checkligament zou moeten zitten, wat betekende dat er helemaal geen weefsel meer zat. In Feb heb ik hem het laatst laten scannen en toen zag je alweer een grijzig gebied wat betekende dat het weefsel weer terug aan het komen was. Dus zeker vooruitgang toen.

EsterW
Berichten: 650
Geregistreerd: 08-08-08

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 21:44

Bij mijn ruin zag je idd. op de scan ook gewoon een 'zwart gat' waar het checkligament hoort te zitten, niet netjes wittig met van die lijntjes erdoor heen (de vezels in de pees), maar zwart met hier en daar nog een stipje (= restje van een vezel).

Gisteren rondje buiten gelopen (aan de hand) i.p.v. 15 min. alleen maar rondjes over het erf. Ging 10 min. prima, tot hij ergens van schrok (van een mier ofzo, er was echt NIETS te zien...), mij daarmee enorm overviel (ik lette wel op, maar hij is razendvlug dan ineens), het touw uit mijn handen trok en in vliegende vaart terug naar stal galloppeerde. Weg eerste twee weken revalidatie... GRRR

EsterW
Berichten: 650
Geregistreerd: 08-08-08

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 21:47

MontyRulezz: handig plaatje trouwens, dank.

Qizz
Berichten: 3550
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-11 22:22

Oh Esther dat was schrikken of niet? Met de mijne gaat het ook nog niet goed. Het been is nu steeds warm terwijl dat t eerst niet was. Hij is met wandelen ook debiel.

Geven jullie trouwens brok of wat anders? ik denk erover pavo vital brokjes aan te schaffen. Hoeven ze maar 100 gram ofzo van en zitten alle vitaminen en mineralen in. Blijft ie wat rustiger in zn koppie van schijnt. Kost 21.95 voor 10 kilo maar kun je wel 3 maand mee doen. Morgen even kijken of de Welkoop dat heeft.

Sjeempie

Berichten: 2187
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 22:27

ik geef bij rust altijd maar een handje voor t idee omdat ze anders erg onrustig blijft omdat ze niks krijgt. verder heeft ze een KNZ liksteen waar de nodige vit/min in zitten.

Qizz
Berichten: 3550
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-11 23:04

Bij mijn stalgenoot had de DA gezegd dat paarden minimaal een halve kilo brok per dag nodig hadden ivm de vitaminen en mineralen,..
maar daarvoor in de plaats zat ik te denken aan die brokjes van Pavo, ook een handje per keer,..

Mijne heeft zo'n himalayaliksteen,..

Hij zit nu nog op 2x o.5 kilo brok maar dat is volgens mij teveel aan zijn gedrag te zien,..

EsterW
Berichten: 650
Geregistreerd: 08-08-08

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 08:53

De mijne staat op 1/4 brok nu, de helft van wat hij normaal krijgt (normaal = zomer 1/2 en winter 3/4 kg.) Maar ik denk dat ik nog iets verder terugmoet, heb het idee dat hij nu al aankomt. Verbeeld ik me dat, of kun je dat echt al zien na 2 weken stilstaan??)

Hij krijgt wel normale hoeveelheid kuil, dan heeft hij wat te doen. Vrees zelfs dat hij ongemerkt wat meer kuil krijg, omdat ik nu vaker kom dan normaal en zie dat hij een zooi maakt van zijn stal en zijn stro opeet, dan gooi ik er toch nog maar een pluk kuil bij.

Gisteren nog steeds warm been, terwijl de Metacam nu bijna op is. Dat heb ik dan met vandaag meegerekend 11 dagen gegeven.

Ik zet 'm nu toch maar wel op een klein stukje land. Eigenlijk tegen advies van de DA, maar als hij een half uurtje buiten wat kan scharrelen, gaat het stappen daarna ook makkelijker heb ik gemerkt. En zolang hij met zijn neus in het gras zit, doet hij iig. niet debiel...

En Qizz, is het been nog warm vandaag?

MontyRulezz

Berichten: 2813
Geregistreerd: 21-05-06
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 08:54

Ik heb die van mij terug gezet toen op een kwart onderhoudsbrok smorgens en savonds en een halve schep lucerne. Nu staat hij op een kwart brok en een hele schep lucerne 2 x per dag, meer niet. En daar doet hij het goed op.

Wat vervelend Esther zo'n terugslag!! Daar wordt je niet vrolijk van. Dat is het vervelende, je kunt ze niet duidelijk maken dat ze zich rustig moeten houden. Maar dat zijn dingen waar je wel rekening mee moet houden. Die van mij heeft door lomp gedrag na 5 maanden nog een terugslag gehad.... hoppa weer 2-3 maanden langer revalideren... maarja, niks aan te doen, gewoon door blijven gaan!!

Ja dat plaatje vond ik ook handig, dan kun je je beter een beeld maken. Ik heb gewoon vanalles na zitten lezen op het internet. Ervaringen, behandelingen enz enz.

MontyRulezz

Berichten: 2813
Geregistreerd: 21-05-06
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 08:59

EsterW schreef:
De mijne staat op 1/4 brok nu, de helft van wat hij normaal krijgt (normaal = zomer 1/2 en winter 3/4 kg.) Maar ik denk dat ik nog iets verder terugmoet, heb het idee dat hij nu al aankomt. Verbeeld ik me dat, of kun je dat echt al zien na 2 weken stilstaan??)

Hij krijgt wel normale hoeveelheid kuil, dan heeft hij wat te doen. Vrees zelfs dat hij ongemerkt wat meer kuil krijg, omdat ik nu vaker kom dan normaal en zie dat hij een zooi maakt van zijn stal en zijn stro opeet, dan gooi ik er toch nog maar een pluk kuil bij.

Gisteren nog steeds warm been, terwijl de Metacam nu bijna op is. Dat heb ik dan met vandaag meegerekend 11 dagen gegeven.

Ik zet 'm nu toch maar wel op een klein stukje land. Eigenlijk tegen advies van de DA, maar als hij een half uurtje buiten wat kan scharrelen, gaat het stappen daarna ook makkelijker heb ik gemerkt. En zolang hij met zijn neus in het gras zit, doet hij iig. niet debiel...

En Qizz, is het been nog warm vandaag?


Ik heb die van mij toen hij nog niet de wei op ging elke dag zijn hooi in een fijnmazig hooinetje gegeven zodat hij lang bezig was met zijn hooi. Op die manier waren zijn porties ook wat kleiner maar was hij toch lang bezig.

En dat warm been is normaal hoor, Villie heeft pas de laatste maand een koud been. Zolang als de blessure er zit zal het been warm blijven.

Ik had Villie de eerste 6 maanden buiten op de plaats staan op een stukje van 6 x 4 m zodat hij wel lekker buiten kon, maar niet gek kon doen. Daarna is hij pas de wei opgegaan.

Qizz
Berichten: 3550
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 09:23

Esther wat balen. Ja mijne heeft ook steeds een warm been. Alleen smorgens niet zo... Ik ga ook vragen of ie op een klein stukje mag in de wei bij de rest. Hoop niet dat ie eruit springt en naar de rest wil... Hij is het er niet mee eens dat ie niet meer mag werken en snapt er vlgs mij niks van. Het is altijd een heel rustig en braaf paard en nu wordt ie heel ondeugend, beetje down en sterk. En gaat nu ook meer tekeer in de wei wat ie anders niet doet...

Qizz
Berichten: 3550
Geregistreerd: 24-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 09:26

Esther wat balen. Ja mijne heeft ook steeds een warm been. Alleen smorgens niet zo... Ik ga ook vragen of ie op een klein stukje mag in de wei bij de rest. Hoop niet dat ie eruit springt en naar de rest wil... Hij is het er niet mee eens dat ie niet meer mag werken en snapt er vlgs mij niks van. Het is altijd een heel rustig en braaf paard en nu wordt ie heel ondeugend, beetje down en sterk. En gaat nu ook meer tekeer in de wei wat ie anders niet doet...

Ik vond dat ook een heel fijn plaatje!! Logisch dat als iets dat steun geeft beschadigd is, het lange tijd herstel kost. En het is dus geen pees. Maar wel een peesblessure?

EsterW
Berichten: 650
Geregistreerd: 08-08-08

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 11:14

Ik begreep dat het idd. officieel geen pees mag heten, omdat het een verbindingsstukje naar de diepe buigpees is. Maar mijn DA zei "dat iedereen het een pees noemt". Maar áls er dan iets beschadigd is in dat gebied, kan het maar 'het beste' het check ligament zijn begreep ik, omdat dat de beste kansen heeft op herstel. Alleen vraag het dus wel veel tijd.

Mijn DA zei verder dat je m.n. bij oudere paarden (mijne is 21) wel vaak ziet dat ze goed herstellen, maar dat dezelfde blessure wel weer terugkomt. Soms in zelfde been, soms juist in het andere (voor)been. Dus dat je daar sowieso je training etc. op aan moet passen (niet meer springen, dressuurmatig andere eisen stellen, bij buitenritje geen gallop meer over zware zandpaden etc.)

MontyRulezz

Berichten: 2813
Geregistreerd: 21-05-06
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 12:36

Dat zei de kliniek hier inderdaad ook, als er iets beschadigt, kan het het beste het check ligament zijn. Meeste kans op herstel, maar duurt vaak wel het langste. De tijd vind ik niet erg, als het maar goed komt.

Die van mij is 9 en volgens hun zou ik hem wel dadelijk weer normaal kunnen gebruiken. Nu hoef ik zelf niet te springen, dus dat is alvast geen probleem. Een meisje hier sprong hem omdat hij het heel goed kan en het ook heel erg leuk vond. De bedoeling was dat hij na een tijdje door een professionele ruiter gesprongen zou gaan worden, maarja, dat doe ik als hij goed zou zijn ook zeker niet meer. Ik ga ook echt geen risico's meer nemen als het niet nodig is.

Qizz
Berichten: 3550
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 23:30

Ik heb vanavond even overlegd met mijn smid of er qua beslag evt. nog iets mogelijk was. De stand moet je natuurlijk nu niet meer veranderen maar hij wilde evt. zooltjes maken met een spulletje ertussen zodat t de pezen wat meer ontlast oid. Maar men.... Alleen voor kost dat 180 euro... Heb dat al eens eerder een paar maand gehad toen was het 125 en dat vond ik al duur. En dan iedere 6 weken... Ik zei al.. Ga failliet. Maar das niet waar dat ben ik al... :-( altijd gebeuren dit soort dure dingen als het niet uitkomt he... Al 4 maanden zonder werk wel een eigen huis, alleen. Dure autokosten net gehad. Nu dit. Help. Hopelijk per augustus eindelijk weer werk maar nog even afwachten tot ik t contract heb.

Weet niet of ik dat met die zooltjes kan betalen en of het nut heeft. Wat beter is nu zooltjes of als ik weer met m mag opbouwen... Weer iets om over na te denken erbij. Mn smid was trouwens een stuk optimistischer dan de DA. Kwam wel goed... Nou ik hoop t.

Als t lang duurt is balen maar als t helemaal goed kan komen heb ik dat er graag voor over.

Odysseus

Berichten: 22482
Geregistreerd: 15-06-07

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 23:35

Wat een laaielichter, mijn smid van Van Nassau doet het voor 110 (voor ijzers + siliconen, achter bekappen) . En gebruikt daarbij echte siliconen voor paarden, en niet badkamerzooi van de Gamma die zoveel smeden gebruiken! (Zoals mijn oude smid die er 120 voor vroeg).

De siliconen met zooltjes werken namelijk minder tot niet omdat ze zo lang drogen. Op het moment dat het paard er op gaat staan drukt hij het er al enkele mm's uit, de tegendruk is dus direct al minder. Bij de echte siliconen voor paarden worden er geen zooltjes gebruikt maar enkel siliconen die binnen 20 seconden droog zijn. Even 20 seconden beentje vasthouden en je kan daarna direct rijden of wat dan ook.

joyce B

Berichten: 16378
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 00:17

das beter!

Bij mijn paard is het o.a. ook het checkligament. Als ze te druk heeft gedaan in de zware paddock dan speelt die gelijk weer op, dik, warm en je voelt de hartslag dan in het opgezette warme deel. maar met koelen met coldpack blijft het nu redelijk onder controle. Verder laat ik haar overdag bij voorkeur in de rijbak lopen in plaats van de paddock. Die heeft wel een stevige vlakke bodem. Heb compagel voor wanneer het koelen niet voldoende helpt, maar de laatste paar keer dat de pees weer opspeelde was 3x koelen genoeg om de ontstekingsreactie/irritatie weer weg te krijgen. Van de dierenarts mocht ik er weer op en als stappen goed ging ook weer opbouwen met draven, maar omdat ik merk dat het toch nog snel opspeelt houd ik het maar bij stappen de komende tijd. Net vandaag weer 10 minuten er op gezeten sinds een paar maanden. Mijn paard loopt overigens 24/7 buiten omdat stalrust voor haar (en mij) geen optie was. Ze trapt 's winters al tegen de wanden als ik niet vroeg genoeg mijn bed uit ben om ze er uit te laten 's ochtends vroeg O:)

MontyRulezz

Berichten: 2813
Geregistreerd: 21-05-06
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 07:42

Joyce, hoe lang ben jij nu al bezig met je paard?? Ik mocht na 4 maanden ook weer draven, maar dat ging toen ook nog echt niet goed. Nu blijf ik gewoon stappen totdat het beter is. Ik stap nu na 9 maanden zo'n 40 minuten per keer en ben nog aan het opbouwen.

Ik heb bij de mijne dunner beslag eronder later doen maar geen siliconen ofzo. Of het beter werkt is namelijk nog maar de vraag. En ik vond het bovenop alle andere kosten die ik ermee heb teveel geld. Als ik zeker wist dat het beter zou zijn had ik het nog wel gedaan, de kliniek zei me echter dat dunnere ijzers die makkelijk afrollen het beste waren, en daar betaal je niks extra's voor.

Odysseus

Berichten: 22482
Geregistreerd: 15-06-07

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:20

JoyceB: opspelen is geen goed teken! Ik mocht ook weet gaan opbouwen van m'n DA, op de echo zag t er goed uit volgens haar. Nou prima ik opbouwen, maar iedere keer na t draven was die pees weer dikker en warmer. Dan moest ik er maar een coolpack omdoen. Oké zo gezegd, zo gedaan. Dat hielp idd de reactie te verminderen maar hij bleef nog steeds opspelen na het rijden. Ik vertrouwde het voor geen zier en ben voor een seconde opinion naar dé pezengoeroe Frans van Toor gegaan bij kliniek De Raaphorst. En de pees was helemaal nog niet 100% genezen, maar ca 80. Ik moest van hem weer op staprust. Na 2 maanden stappen was de pees 100% genezen en mocht ik weer opbouwen. Meteen na t draven vloog ik weer van m'n paard af om te kijken of die pees weer op speelde. En warempel: nee! Bleefgewoon t zelfde! Hij zei: een pees die opspeelt na belasting is nog een kapotte pees.

joyce B

Berichten: 16378
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:57

Dat was dus ook mijn gedachte, vandaar dat ik maar blijf stappen. Ze draaft zelf af en toe weer en galoppeert ook weer af en toe (helaas, maar moeilijk te voorkomen want apart van de anderen heeft ze verlatingsangst en gaat ze als een idioot rond rennen, springen steigeren etc.) en pas wanneer die pees echt rustig blijft ondanks af en toe uitspattingen krijg ik er meer vertrouwen in.

Half oktober is de 1e blessure ontstaan aan het linkervoorbeen. Links achter had ze al eerder een peesblessure gehad, en toen dit hersteld was voelde ze zich blijkbaar zo goed dat ze te keer ging in de paddock en toen was 1 of 2 dagen erna het voorbeen aan de beurt... Die laten scannen en er zaten gaten in de pees en het checkligament en er zat een vochtophoping waardoor de peesschede sterk vernauwt was wat irritatie en pijn kon geven. Ze liep er niet echt kreupel op. Advies 2x per dag 10 minuten stappen over het harde, 2 weken, en dan opbouwen met 5 minuten extra per week. 5 dagen metacam en 10 dagen smeren met compagel. Dat leek in de winter goed op te knappen en heb ook buitenritjes met haar gestapt onder het zadel, zat op maximaal 45 minuten stappen per keer tot we door het weer niets meer konden doen. Toen van het voorjaar ging ze 2 weken na corrigerend bekappen ineens erg gevoelig lopen en was ik bang voor hoefbevangenheid, dat was niet zo op de foto's, wel in het verleden lichte hoefbeenkanteling ontstaan, en op de peesscan leek het beter dan de eerste keer. pijnstillers vanwege dunne zolen en na 3 weken voelde ze zich weer heel wat dus weer rennen in de wei en toen weer dik en warm. Helaas raakte ze vervolgens wel hoefbevangen en spierbevangen na een nacht in de wei. Daar heeft ze metacam voor gehad en nog 2 weken asperine achtige pijnstiller. Ze liep amper en durfde zeker niet te draven dus die pees werd weer mooi rustig. Toen ze opknapte en weer begon te draven snel gestopt met de pijnstiller om haar rustiger te houden, en toen hij weer opspeelde weer gesmeerd met compagel. Door de gevoelige voeten kon ik niet stappen op het harde en nu ook nog niet. Laatst hadden ze in de nieuwe paddock flink rondgewandelt tijdens een nacht en was hij weer dik,warm en kloppend. Kon nu mooi de coldpack gebruiken en dat werkt echt super! Geen waterverspilling, geen mokproblemen, zij kan rondlopen of staan te eten, en ik kan wat anders doen ondertussen.

Ze voelt zich op het moment goed genoeg om met de paarden mee te draven en te galoperen en de laatste weken lijkt dat redelijk goed te gaan, maar ik ga dat niet tarten door onder het zadel te snel te gaan draven.
Ben dus net gister er op gestapt voor een rondje over het hooiland, wat vrij vlak en hard is, maar niet zo hard als klinkers ivm de nog wat gevoelige voeten op de weg. Als ze weer wat gewend is neem ik haar mee de harde vlakke zandpaden op voor kleine stap-buitenritjes. We zijn nu al zo lang onderweg (maand of 9) dat er nog wel 2 of 3 maandjes stappen en weiderust bij kunnen. Blijft het goed gaan kunnen we altijd nog uitbreiden met een drafje... Ze is nog maar 13, dus als ze hier wel nog uit kan komen kan ze hopelijk nog een aantal jaartjes recreatief mee. Voor de sport is ze afgekeurd/ongeschikt omdat ze al zoveel mankeert en de pezen hadden veel oude beschadigingen, waarschijnlijk uit vroegere tijden, dat ze blessuregevoelig zal blijven. Hele dure behandelingen zag ik vanwege haar medische geschiedenis niet zitten omdat je het ene verbeterd, maar er nog 2 dingen blijven zitten...

EsterW
Berichten: 650
Geregistreerd: 08-08-08

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 17:08

@joyce B (en de rest die in hetzelfde schuitje zit/zat): wat is die Metacam vreselijk duuuuuur!!! Kreeg vandaag de rekening van de DA voor scannen (mobiele scan, bij ons op stal), Metacam (voor 10 dgn.), 2 tubes Tromba complex en gewoon de visitekosten: € 325,- afgerond. Waarvan € 116,- voor de Metacam! Nou ja, je moet het allemaal overhebben voor je beestje, er zullen nog wel meer kosten volgen. Over ruim een maand de 2e scan om te beginnen...

Sjeempie

Berichten: 2187
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 19:54

EsterW schreef:
@joyce B (en de rest die in hetzelfde schuitje zit/zat): wat is die Metacam vreselijk duuuuuur!!! Kreeg vandaag de rekening van de DA voor scannen (mobiele scan, bij ons op stal), Metacam (voor 10 dgn.), 2 tubes Tromba complex en gewoon de visitekosten: € 325,- afgerond. Waarvan € 116,- voor de Metacam! Nou ja, je moet het allemaal overhebben voor je beestje, er zullen nog wel meer kosten volgen. Over ruim een maand de 2e scan om te beginnen...

hoeveel ml was die metacam dan?

Qizz
Berichten: 3550
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 20:24

Ik heb ook 2 rekeningen binnen. 1 Van 75 voor alleen 4 minuten kijken en een antwoord; ik weet t niet en een second opinion van 200 voor een buigproef en een echo. Ga wel een klacht indienen over de 1e. Vind t achterlijk hoog.
Gelukkig had ik geen metacam. Wat deed die metacam precies?

Was bij jullie de pees ook steeds zo warm en dik in t begin? Vind t wel eng.. Maar is ook warm als ik niet met m stap.
Is t dan slecht om met m te stappen? omdat t zo warm is en dik?

MontyRulezz

Berichten: 2813
Geregistreerd: 21-05-06
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 20:52

Wat een geld zeg! Ik vraag me ook af wat dat nou precies is.
Ik moest de 1e keer ook zo'n bedrag afrekenen. 100 euro voor te scannen, kreupelheidsonderzoek, verdoving, medicijnen, coolinggel
En ik was 325 euro lichter.

De mijne heeft zo'n 8 maanden een dikkere warme pees gehad.
De laatste maand is het eindelijk beter geworden.

Jasmijn159

Berichten: 4434
Geregistreerd: 04-11-05

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 21:10

Waarom de ijzers er niet gewoon helemaal af? Hij staat voorlopig toch niet in het werk en dan heb je ook geen kans op uitglijden..