Raar lopen met achterhand

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Esther43

Raar lopen met achterhand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 19:42

Heei,

Ik kon geen medisch plekje vinden voor mijn vraag dus dan stel ik hem maar hier ;)

Ik heb een shetlander, word in mei 5 jaar en is een ruintje.
Hij loopt eingenlijk altijd al een beetje vreemd met zijn achterhand.
Hij doet zijn benen met een zwing naar de zei kant naar voren toe.
Het lijkt dus net of hij in zijn speekwoordelijke broek heeft gepoept :o :+

Ik heb vorig jaar men les gehad en daar vond niemand hem raar lopen en ik heb ook niet het idee dat hij er last van heeft.
De hoefsmid zei dat hij met speciaal bekappen ook er wel wat aan kon veranderen maar helaas is het niet meer mogelijk om bij die hoefsmidt te komen en aan de nieuwe heb ik het nog niet gevraagt (ben er eigenlijk nooit bij).

Zlef zat ik ook nog te denken dat het wel eens in zijn lenden zou kunnen zitten, dat hij daar stijf is.
Verder heb ik niet het idee dat hij pijn heeft want hij rent ook gewoon in de wei, is nooit stijf en verzet zich nooit tegen dingen, ook niet als ik zijn benen naar voren of achter beweeg.

Mijn vraag is of jullie weten wat dit is, of het door schade aan iets komt en of ik er iets aan moet laten doen :o Mischien dat ik het kan verbetern door balkjes draven enzo, dat hij zijn benen meer moet optrekken want hij sloft ook een beetje

Marigold

Re: Raar lopen met achterhand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 20:35

mijn pony (shet) heeft ook zoiets.
ik weet het nooit echt goed te omschrijven, ik noem het dan maar ganzenpas.
ze gaat stram met de achterbenen, loopt wijd-uit.
het is de ene keer erger dan de andere keer maar het is 'er' altijd.

ik laat haar binnendoor zetten met bekappen, dus binnenkant achterhoeven wat meer afhalen,
dan loopt ze net wat beter.
maar het euvel herstellen zit er niet meer in, ze is al lang volgroeid.

haar manier van lopen lijkt wel wat raar, maar ze rent en steigerd en doet alles wel in de wei met andere pony's en is tijdens het lopen ook goed voorwaarts.
voor de kar werd juist aangeraden, om de bespiering in de achterhand te versterken, wat dan het 'manco' compenseerd.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 22:48

Aangezien dit geen rasspecifieke vraag is, verplaats ik het topic voor je

SMP -> BEH

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 21:37

Ja precies dat doet idefix ook!
Idefix is nu ook al volgroeit (nouja.. nog een jaartje) maar ik laat hem ook niet heel vaak naar de hoefsmidt gaan omdat ze een natuurlijke wei hebben waar ook stenen grond in zit en dus zelf de hoefen onderhouden, maarja... dan maar een pony die een beetje vreemd loopt haha :+

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 22:49

mijn shetje had het ook, beetje o benig en stijf, heb daar verder niets mee gedaan maar is volgens mij wel een fokfout. Heeft 3 veulens gehad (1 zat erbij bij aankoop en na verkoop met veulen en drachtig weer terug) en alls 3 hadden ze het georven.