Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
dan heb je een goeie methode te pakken.

Cassidy schreef:Ik vraag me af hoe lang je een paard pijn wilt laten lijden omdat anderen roepen dat ELK paard natuurlijk bekapt kan worden?

Cassidy schreef:Ik bedoel dat ik het niet eerlijk vind tegenover een paard om hem met gevoelige hoeven te confronteren (en wie weet hoe lang moet confronteren) voordat hij op blote voeten pijnvrij kan lopen...
NeverGiveUp schreef:Ja dat begrijp ik ook weer inderdaad.
Maar wat adviseren jullie dan, ik heb een goede hoefsmit nu, echt een goede, maar hij loopt gevoelig op grind doordat hij jaren op ijzers liep, en hij krijgt snel scheurtjes omdat ik wel op asfalt moet lopen hier op sommige stukken, vooral omdat hij op grind gevoelig loopt en op het asfalt niet.
NeverGiveUp schreef:Ja dat begrijp ik ook weer inderdaad.
Maar wat adviseren jullie dan, ik heb een goede hoefsmit nu, echt een goede, maar hij loopt gevoelig op grind doordat hij jaren op ijzers liep, en hij krijgt snel scheurtjes omdat ik wel op asfalt moet lopen hier op sommige stukken, vooral omdat hij op grind gevoelig loopt en op het asfalt niet.
NeverGiveUp schreef:Nou omdat ik eigenlijk geen ijzers wil.. Ik zie alle nadelen ervan, en omdat ik er net een heel artikel over gelezen had, dacht ik dat het een oplossing kon zijn dat hij niet meer zo gevoelig op grind loopt, en de hoeven niet meer zo snel scheurtjes krijgen door het lopen op asfalt. (Kan ook de berm in, maar daar loopt ie niet helemaal lekker dus)

NeverGiveUp schreef:Nou omdat ik eigenlijk geen ijzers wil.. Ik zie alle nadelen ervan, en omdat ik er net een heel artikel over gelezen had, dacht ik dat het een oplossing kon zijn dat hij niet meer zo gevoelig op grind loopt, en de hoeven niet meer zo snel scheurtjes krijgen door het lopen op asfalt. (Kan ook de berm in, maar daar loopt ie niet helemaal lekker dus)
Edit: Maar ook gewoon hard zand met kleine steentjes ertussen. Ik las dus over die beschadigde witte lijn door hoefijzers die hij jaren had, dat hij daardoor gevoelig kan lopen op bijv grind.

NeverGiveUp schreef:Ik zei al, ik bedoel niet letterlijk grind. Ik rijd in de polder, en daar heb je berm, van gras, maar op sommige stukken is het hard zand met steendjes erin, en dat merk ik dan gelijk. Niet grind van heel veel steentjes.
Edit: In mijn openingspost zei ik al als mijn paard het nodig zou hebben zou het een ander verhaal zijn, maar ik ben het er dus niet mee eens
Het gaat hier niet om wat ik wil, maar wat mijn paard nodig heeft. Dat we dat even duidelijk hebben