Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Paar weken geleden besteld en weer een poging gedaan. En het gaat geweldig
Ze loopt weer super en ze blijven achter nu (met dubbele lippen, voor zonder lippen) hartstikke goed zitten 
Tancreda4 schreef:Hoe zit dat dan met blootvoets bij dat paard? Want dan glijden ze ook neit echt door? Of remt kunstof beslag ook meer af dan blote voeten?
Tancreda4 schreef:Bedankt!
Mijn paard is ook periodes gevoelig en minder hoefgroei. Ben alleen allergisch voor beslag, haar hoeven brokkelde veel, elke 5 weken moesten ze vervangen worden omdat ze gingen rammelen, als we die 5 weken al haalde omdat ze er regelmatig wat afsloeg. EN zich daarbij verwondde, grmbl. Ze is nu wel wat 'ouder en wijzer' maar tikt nog wel eens aan.
Hoelang doe je met kunstof? Bij intensief gebruik (buiten op weg) gaan ze langer of korter mee dan ijzers? Hier waren de ijzers vroeger na 6 weken echt helemaal op (flinterdun)
Tancreda4 schreef:Bedankt!
Mijn paard is ook periodes gevoelig en minder hoefgroei. Ben alleen allergisch voor beslag, haar hoeven brokkelde veel, elke 5 weken moesten ze vervangen worden omdat ze gingen rammelen, als we die 5 weken al haalde omdat ze er regelmatig wat afsloeg. EN zich daarbij verwondde, grmbl. Ze is nu wel wat 'ouder en wijzer' maar tikt nog wel eens aan.
Hoelang doe je met kunstof? Bij intensief gebruik (buiten op weg) gaan ze langer of korter mee dan ijzers? Hier waren de ijzers vroeger na 6 weken echt helemaal op (flinterdun)
Tancreda4 schreef:Hoe zit dat dan met blootvoets bij dat paard? Want dan glijden ze ook neit echt door? Of remt kunstof beslag ook meer af dan blote voeten?
Qua gewicht zal het niet veel uitmaken? Iig niet in vergelijking met extra dikke gewone ijzers? (die zijn we hier wel gewend bij de andere paarden op stal, mijne heeft die nooit gehad).
Nouja, vergeleken bij wat ik eerst had. Ze stond hiervoor op Fusetti Trotters, dat zijn gewoon hele dunne, lichte plakjes. Het zal qua gewicht van een normaal ijzers niet zoveel uitmaken denk ik.
Ik kan gewoon merken dat ze losser vanuit de schouder loopt en ruimere passen maakt.