Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Jinks schreef:Mijn advies is niet laten lopen, maar boxrust geven. Het kan een hoefzweer zijn, maar ook een scheur of breukje in het hoefbeen.
Ik had hetzelfde met mijn paardje, liep plotseling kreupel, de da dacht hoefzweer. De hoef voelde wat warm aan. Ik heb hem toen nog buiten gehad nadat het ijzer er af was en een paar dagen de hoef geweekt in badedas. Het hielp echter niet en er kwam ook geen hoefzweer te voorschijn.
Nog twee dagen later strompelde hij alleen nog maar. We hebben toen foto's laten maken en er zat een frissuur in het hoefbeen. Gelukkig niet doorgescheurd in het gewricht. Prognose is 70% en minstens 3 -6 maanden boxrust. Hierbij heeft hij nu een speciaal ijzer wat zorgt dat de hoef niet kan bewegen. Gelukkig lijkt het nu wat beter te gaan.
Laat foto's maken, dan heb je zekerheid en het voorkomt dat je dadelijk misschien een veel zwaardere blessure hebt.
Groetjes en sterkte
Jinks
Mando schreef:Denk wel dat het mee gaat vallen.
Mando was ook kreupel in draf en op een gegeven moment in stap gewoon goed.
Geef het een weekje, en loopt ie volgende week nog iets onregelmatig dan nog 1 weekje geven en dan zou hij wel weer goed moeten lopen.

geerke schreef:probeer eens te tikken rondom de hoef,met een hamertje.
Al hij op een bepaalde plek een duidelijke reactie geeft kan het een hoefzweer zijn.
Rijd je hem in de bak of loopt hij los?
Wat voor peesblessure heeft hij gehad,wanneer en wanneer heb je het weer opgepakt?