Hey Bokkers, Mijn paard heeft 2,5 maand niks gedaan omdat hij hoefbevangen is geweest. Nu mag ik dus weer gaan opbouwen qua beweging geven. Hoe snel bouw je zo iets op? Na hoeveel dagen ga je weer iets langer door met opbouwen?
Ik heb nu een week lang 15 minuten gestapt en wil volgende week 5 minuten langer. Is dit te snel?
nee hoor. lijkt mij niet. zolang je maar naar je paard blijft kijken ook. en idd eerst uit breiden wb stappen en pas daarna gaan draven omdat dit veel belastender is dan langer stappen...
Nee joh, ik denk dat je nu echt al wel 5 min. draven erbij kan pakken hoor .
dat zou ik echt niet doen. maar je kan het je da navragen? ik denk toch echt dat je eerst het stappen uit moet breiden naar minimaal een half uur. en dan pas kunt gaan kijken of je af en toe een stukje kan draven. je hoeft geen maanden te doen over het uitbreiden van stappen... deze week mss al een half uur? wat mijn part 2e helft van de week half uur en nu eerste helft 20 minuten?
daarbij is trouwens vaak klein beetje beweging beter dan in 1 keer... dus liever 3 keer 10 minuten dan 1 keer een half uur.
Hij staat ook overdag gewoon buiten dus dan beweegt hij ook al gewoon. Ga voor mijzelf even een schema maken om alles bij te houden en verantwoordelijk op te bouwen.
ik zou zelf niet zo lang stappen, ik zie daar de waarde niet van in. Een half uurtje is lang zat, en dan 5 min draven, en dat opbouwen. In jouw schema zit je ruim over een uur heen, dat is behoorlijk lang.
ikenindi
Geplaatst: 14-11-10 20:29
het zal wel per geval verschillend zijn, maar mijn paard moet (na operatie) nu ook een uur per dag stappen hoor. en geen draf. edit: het schema ga je in het begin rustig en dan ineens heel snel het draf uitbouwen? ik zou een middenweg doen dan. sneller meer stappen misschien en minder snel zoveel draven? al scheelt het natuurlijk wel dat hij buiten staat... ik weet niet. dit is mijn idee maar ik kan er natuurlijk hardstikke naast zitten...
Ash_
Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-10 23:24
Zal het zo beter zijn? Of tog nog te veel stappen op het laatste? Wil opbouwen naar 45 minuten in totaal qua beweging. Dinsdag 16 november:25 minuten stappen Woensdag 17 november:30 minuten stappen Donderdag 18 november:35 minuten stappen Vrijdag 19 november:40 minuten stappen Zaterdag 20 november:45 minuten stappen Zondag 21 november:40 minuten stappen, 5 minuten draf