Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Lekker andere dingen gaan doen!
Geryon schreef:Dus, ik heb alle geduld! Buitenritten zijn ook erg leuk, maar springen is gewoon mijn leven.. Dus vandaar. Ik bedoel, ik ben niet egoïtscih ofzo hoor, als mijn paard het niet meer aankan, ga ik niet eens over een balkje..
Jij wil geen advies, jij wil horen dat wij vinden dat je best kunt springen. Vooroordeel? Welnee... ervaring met jouw manier van posten/reageren
Baleno schreef:Ik heb voor de pony die ik nu heb een A-pony gehad,Bambam, een welsh pony'tje (z'n leeftijd wisten we niet precies maar was rond de 18)
en hij had in de winter een dekentje om en hij brak uit en kwam met zijn benen in die deken waardoor hij over de kop 'vloog' verder had hij niets aan z'n rug of nek maar hij had wel zijn voor been opengesneden aan een soort metaal achtig iets(was tijdens verbouwingen enz..)
en toen kwam de vee-arts en die vertelde ons dat zijn pees helemaal door was. dus ik dacht gelijk; nooit meer springen.
(het ongeluk gebeurde eind december en midden/eind februari kon ik er weer op) dus afentoe liep hij nog kreupel, logisch.
maar het ging steeds beter en ik besloot een klein sprongetje te maken op et 1e gaatje en dan kruisje(super laag dus)
dat ging goed toen deden we het langzaam opbouwen met 1x in de week/om de week springen en dan elke keer een gaatje hoger om te kijken wat ie kon.
ik heb met Bam bam voor zijn blessure 80 gesprongen na zijn blessure heb ik nog 50 gesprongen.
ik denk dat ie wel hoger kan maar dat durfde ik met hem niet aan.
maar wacht idd de scan even af ;]
Geryon schreef:Springen is inderdaad 'mijn leven' maar met dit paard KAN ik wss niets anders dan af en toe een sprongetje maken.. Geryon heeft een peesblessure doordat een hond in het bos hem aanviel, Geryon helemaal gek werd en half viel en zichzelf daardoor aantikte omdat hij heel mongolig deed wegrennen en struikelen.. Niks slopen dus! En toen was Vegas helemaal niet van mij dus wil jij je er niet mee bemoeien als je niks zinnigs te zeggen hebt? Dankjewel!
Ik wil WEL advies, anders ga ik me tijd niet verdoen om op bokt een topic aan te maken he! Ik heb al heel lang niks meer gepost amper en ik postte al niet veel dus wil je even ophouden met dat bijdehante gedoe? Daar heb ik helemaal geen zin in!
Natuurlijk zou ik willen horen dat jullie vinden dat ik best kan springen, dat is natuurlijk het leukste antwoord. Maar ik ben hier om jullie mening te vragen en zoals de meeste vinden, is de scan afwachten. En wat ga ik doen? De scan afwachten! Dus waar haal je vandaan dat ik geen advies wil? Daarom ben ik hier toch? En ik volg het advies op ook! Dus wil jij even snel ophouden, bemoeial! Ouwe koeien uit de sloot halen he... Mijn manier van posten reageren was toen gewoon nog heel kind zegmaar.. Nu weet ik wel beter:)
En trouwens, jullie wilden toch niet geloven dat mijn paarden naar huis gingen? Nou, ze staan thuis hoor! En ik snap nog steeds niet waarom je paard laten gaan, gelijk slopen is.. Een keer het strand op gaan om je paard even te laten gaan is dus ook slopen.. Nou ik ken zat mensen en maneges en stallen die vaak naar het strand gaan, niks slopen.. Alles kan verkeerd gaan.. Een paard kan zich ook gewoon goed verstappen en struikelen in een dressuurproef.. (Mijn zus reed alleen maar dresuur in de bak)
Citaat:Maar hij gaat echt niet weg! (kan ook nergens anders heen dan nar de slacht denk ik:P) Er is genoeg te doen met een paard zonder te rijden!:) En die andere wil ik ook niet weg.. al kan ik hem wel inruilen voor een jong springpaardje wat ik heel graag wil! Maar ik wil liever Geryon houden..
Citaat:Misschien gaat dit paardje weg en komt er een jong springpaard voor in de plaats..
Citaat:Als hij kreupel word, dan heelt dat gewoon weer vanzelf omdat hij losstaat in de bak en weet ik gelijk waar ik aan toe ben.
Dus we zien allemaal wel!