afbrokkelende/scheurende hoeven

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kusvoorjou

afbrokkelende/scheurende hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 22:21

hallo,
ik had even een vraagje. mijn paard van 14 jaar oud, heeft hoeven die steeds afbrokkelen, en ook komen er steeds scheurtjes in.. bestaat er een middeltje waar door de hoeven gezond blijven en gewoon goed in vorm blijven? want wanneer ze rent of stampt met haar benen, scheuren de hoeven steeds verder lijkt het. (ook loopt ze 'voorzichtig') hoefsmid is laatst nog geweest, nog geen 1,5 week geleden.. ik kijk ook elke dag of ze steentjes in haar hoef heeft zitten ofzo, maar dit is het ook niet.

alvast bedankt!

flower1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 22:24

Vooral met het droge weer worden de hoeven snel droog. Afspuiten of in een modderbad zetten wil wel iets helpen. Zelf smeer ik er af en toe hoefvocht op van de paardendrogist. Hoefvet sluit de hoeven juist af waardoor er geen vocht meer bij kan komen. Ook biotine bijvoeren kan helpen tegen het inscheuren.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 22:26

flower1983 schreef:
Vooral met het droge weer worden de hoeven snel droog. Afspuiten of in een modderbad zetten wil wel iets helpen. Zelf smeer ik er af en toe hoefvocht op van de paardendrogist. Hoefvet sluit de hoeven juist af waardoor er geen vocht meer bij kan komen. Ook biotine bijvoeren kan helpen tegen het inscheuren.

oke, en heeft Biotine nog bijwerkingen ofzo? ik spuit de hoeven ook bijna elke dag af, voor uit uitdrogen..

magic_lover

Re: afbrokkelende/scheurende hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 22:27

3-4x per week Honing erop smeren :)

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 22:28

olijfolie en natuur azijn mengen en dat er op smeren .

Nicam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 22:31

In de wei een stuk natmaken (modder) zodat je paard zelf een modderbad kan nemen met de hoeven. Ook de hoeven natmaken en vervolgens vetten met een mengsel van sesamolie en honing. Alleen honing is ook erg goed (tip van een hoefsmid). Biotine bijvoeren of rozenbottels (zit veel biotine in). Tja...met dit droge weer blijft het een probleem voor sommige paarden.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 07:03

VSW-->BEH

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 13:16

oke bedankt voor alle tips, ik ga er zeker gebruik van maken!
(misschien is het te overleggen bij de eigenaar van de stallen/land om een stuk land nat te maken..

afpuiten doe ik zelf ook altijd al, maar helpt dus niet.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 13:18