Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
anoukwendy schreef:als je vaak op gras rijd gaat het goed, als het nat is kan hij uitgleiden, wil je dat niet moet je langzamer gaan:P
& anderen zeggen dat dat niet kan omdat je paard dat geheid uitglijd , maar dat is niet gebeurt
... xxOrlando schreef:Ik spring ook , zonder ijzers en dat gaat prima , in Oudega een paar weken geleden , kwam het regen met bakken naar beneden maar ik heb het geprobeert want met losspringen gleed hij ook niet uit of het leek erniet op ( en als ik het niet had vertrouwd had ik afgegroet) en het ging goed , foutloos en binnen de tijd& anderen zeggen dat dat niet kan omdat je paard dat geheid uitglijd , maar dat is niet gebeurt
...
melanietje98 schreef:hoi,
je kan zonder ijzers springen als het droog is, maar als het gras nat is dan zou ik dat niet doen en kan je paard uit gleiden ,als het glad is zou ik met hoefijzers met kalkoenen er in springen
groetjes melanie
Sadi2 schreef:En hoe is je wedstrijd, met of zonder ijzers, gegaan chico?
xxOrlando schreef:melanietje98 schreef:hoi,
je kan zonder ijzers springen als het droog is, maar als het gras nat is dan zou ik dat niet doen en kan je paard uit gleiden ,als het glad is zou ik met hoefijzers met kalkoenen er in springen
groetjes melanie
Het is juist andersom , als het gras nat is kunnen ze hun hoeven steviger in de grond zetten , en als het droog is , is de grond ook vrij hard , dus kunnen ze hun hoeven niet zo makkelijk in de grond 'vast zetten'