Ervaring met Steffi van der Laarse

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

QueenBeeBee

Ervaring met Steffi van der Laarse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 12:15

Hoi :)

Ik kon zo net even niet een centraal topic vinden met informatie over STeffi en/ of ervaringen met haar.
Bij mij op stal zijn er verschillende mensen die zeer veel baat hebben bij "de alernatieve geneeswijze" en daar komt o.a. Steffi voor bij ons op stal.

Nu is het zo dat ik met mijn merrie al ruim 1,5 jaar aan het rommelen ben met verschillende blessures (voeten, rug, knie) en ze heeft verbening van het hoefkraakbeen, verdenking van spondylose in de rug en gevoelige voeten (bandjes en gewirchten)
Nu zijn we weer aan het opbouwen, maar soms zit ik er over te denken om Steffi er eens naar te laten kijken om wellicht nog ondersteunende dingen te kunnen geven zodat het mijn merrie echt goed weer kan aansterken en het gaat redden om weer helemaal te kunnen trainen ofzo...

Maar ik heb hier weinig ervaring mee dus ben benieuwd naar alle ervaringen van medebokkers? :)

Groetjes Suzanne

cboog

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 13:01

Ik weet niet wie zij is maar als ik je verhaal zo lees lijkt het mij wel een deskundig persoon en lijkt het mij een goed idee om je vraag en je verhaal eens bij haar neer te leggen. Zo kan zij je misschien vertellen wat ze voor je kan betekenen en wat het met je paard kan doen. Dan kun je altijd nog beslissen of je je erin kan vinden en het graag wilt toepassen.

Succes

QueenBeeBee

Re: Ervaring met Steffi van der Laarse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 13:04

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 22:12

Steffi is een van de weinige DA's die ik voor 100% vertrouw. Ik haar meerdere malen wonderen zien verrichten (niet alleen bij paarden) Ik zou jou haar zeker aanraden!

Ik ben trouwens helemaal niet van het "alternatieve" :-)

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 22:13

Ook hele goede ervaringen mee! Zou het zeker doen als ik jou was!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 22:19

Heel erg goed in haar vak, heeft zowel diploma's voor dierenarts, chiropractie als (volgens mij) fysiotherapie.

Heb haar een paar keer bij mijn toenmalige paardje gehad en ze wist precies waar ze moest zoeken bij hem en wat er binnen in bij hem speelde.

Prinouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 10:19

Steffie zal wel goed in haar werk zijn, maar ondertussen heeft zij al meerdere malen mijn hond een trap gegeven. Ze heeft haar "praktijk" bij ons op stal. Haar hondje blaft al als een speenvarken bij het zien van een andere hond, waardoor zij als een dolle stier naar buiten rent om mijn hond een trap te geven. Dit is al meerdere malen gebeurd, terwijl mijn hond geen andere hond kwaad zal doen Dus de liefde voor dieren is ver gezocht.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 10:26

Prinouk schreef:
Steffie zal wel goed in haar werk zijn, maar ondertussen heeft zij al meerdere malen mijn hond een trap gegeven. Ze heeft haar "praktijk" bij ons op stal. Haar hondje blaft al als een speenvarken bij het zien van een andere hond, waardoor zij als een dolle stier naar buiten rent om mijn hond een trap te geven. Dit is al meerdere malen gebeurd, terwijl mijn hond geen andere hond kwaad zal doen Dus de liefde voor dieren is ver gezocht.

:P off topic maar we nemen het ter kennisgeving aan ;) we weten natuurlijk niet wat je hond doet, we horen nu 1 kant van het verhaal....maar als hij mijn hond zou aanvallen oid, zou hij ook maat 38 onder zijn reet krijgen!

on-topic, ik heb hele goede ervaringen met Steffi, mijn paard is een wobbler(Ataxie), maar mede door haar loopt hij nu succesvol in de sport!

Maar het is natuurlijk geen tovenares/wonderdokter, niet bij alle aandoeningen zal zij kunnen helpen....
als er sprake is van artrose, verbening, HK of KS kan het natuurlijk niet verdwijnen, de aandoening blijft!
Ze kan hooguit de pijn verlichten/symptomen verminderen.

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 10:41

Ik ken haar ook. Ze bekijkt je paard zorgvuldig en rustig. Ze laat je dingen zien als je het niet begrijpt en heeft goede resultaten laten zien en merken bij de paarden en ook toen mijn eigen paard waar ik op stal stond. (Voornamelijk sport paarden waren dat)
Je krijgt meteen duidelijkheid en indien nodig huiswerk om met je paard te doen. Of doorverwijzing/advies om andere dingen te laten bekijken zoals bv röntgenen vh paard o i.d
Ze heeft veel kennis van het vak en ik vind haar echt een goede!
Dus zeker een aanrader.

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 08:18

Merry98 schreef:
Ik ken haar ook. Ze bekijkt je paard zorgvuldig en rustig. Ze laat je dingen zien als je het niet begrijpt en heeft goede resultaten laten zien en merken bij de paarden en ook toen mijn eigen paard waar ik op stal stond. (Voornamelijk sport paarden waren dat)
Je krijgt meteen duidelijkheid en indien nodig huiswerk om met je paard te doen. Of doorverwijzing/advies om andere dingen te laten bekijken zoals bv röntgenen vh paard o i.d
Ze heeft veel kennis van het vak en ik vind haar echt een goede!
Dus zeker een aanrader.

Hier sluit ik me bij aan, hier ook een tevreden klant :).

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 08:19

Steffi komt al een poosje helaas niet meer op locatie.
Mocht je iemand zoeken, dan kun je dat ook gewoon aan haar vragen.
Zo heeft ze mij doorverwezen naar een oud-student van haar en daar ben ik ook erg blij mee.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 08:27

Prinouk schreef:

Mijn zusje met haar paardje heeft ook op stal gestaan waar zij haar praktijk heeft. Wij heb ook geen goede ervaring met haar gehad.
Zij liet mijn zusjes paard staan terwijl zij een bijna slokdarm verstopping kreeg. Steffie keek niet eens naar Grace, terwijl mijn zusje in paniek naar haar toe ging. Grace stikte zowat in het stukje hooi en zat te snakken naar adem. Terwijl Steffie en haar assistente koffie aan het drinken was, werd mijn zusje teruggestuurd met de mededeling een dienstdoende dierenarts te bellen, want zij had geen apparatuur bij zich. Steffie kwam niet eens kijken, koffie schijnt belangrijker geweest te zijn.
Op dat moment kwam onze hoefsmid, die had ook geen apparatuur bij zich, maar door massage, slikte Grace het stukje hooi dat bleef steken door.

Voor mij geen Steffie meer. Als je zo omgaat met dieren in nood.
Laatst bijgewerkt door Cryssie op 22-08-13 08:31, in het totaal 1 keer bewerkt

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 08:28

Ik heb destijds mijn paard bij haar gebracht voor een algehele check, maar mijn paard was eigenlijk ook probleemvrij. Ik was erg tevreden. Ik vind het altijd prettig om iemand met een gedegen opleiding (zij is ook "gewoon" DA) maar vanuit een iets andere invalshoek naar mijn paard te laten kijken. Volgens mij komt ze alleen niet op locatie.