Mijn paard heb ik 'n kleine 2 maanden geleden met een wond aan het rechtervoorbeen van de wei gehaald.
Wond schoongemaakt en omdat 't been wat dik was gestapt en gekoeld.
Na 'n week gekeken hoe hij liep, en hij bleef ietwat onregelmatig, dus nog 2 weken gestapt, wel weidegang ook.
Been was inmiddels helemaal dun dus DA erbij gehaald, na kreupelheidsonderzoek en röntgen (waarop niks te zien was) geconstateerd dat de 'weke delen', in dit geval dus de bandjes rond het hoefgewricht, geirriteerd waren. Een verrekking waarschijnlijk.
Vanaf de buitenkant voelde het wat 'zompig' aan, alsof ze opgerekt waren. Paard loopt overigens niet stokkreupel, op de goede hand alleen wat stijf en op de rechterhand onregelmatig.
Advies was nog zeker 'n week of 3 op rust en dan kijken of er verbetering is. Paard staat inmiddels dus een week of 7 op de weide en ik stap op het harde met 'm.
Ik heb werkelijk geen idee hoe hij momenteel loopt, durf eerlijk gezegd niet te kijken

Ik ben MSM zwavel aan het bijvoeren en heb zojuist een flesje traumeel besteld, denk wel dat ik die plek dan even scheer zodat 't niet eerst langs 'n boel haar moet.
Ik ben dus benieuwd naar ervaringen, hoor hier vrij weinig over.
Stalgenoot heeft dit ook gehad met haar paard, na 'n maand of 3 is het weer genezen en paard heeft hier nooit meer last van gehad, maar ik ben benieuwd naar meer ervaringen en hoe jullie het betreffende paard behandeld hebben.