Needje schreef:Maar jullie denken wel dat t toch echt voornamelijk uit de rug komt?
Ik had gehoopt m weer beter op de rit te hebben. Dinsdag wordt nieuw zadel aangemeten. Dus tot die tijd kan ik sowieso niet rijden. En helaas is de longeercirkel een ijsbaan. Dus op het moment kan ik niet veel met m doen. Dat is wel balen.
Whoa!
FF nog geen zadel aanpassen zolang die rug nog niet goed is ,en hij nog niet lekker loopt.
Als je nu wat veranderd is elke verandering vwerbetering en zit je binnen de kortste keren weer met een zadel wat niet goed ligt.
Wijd gaan achter is 9 van de 10 keer toch dat de rug en achterhand bespiering onvoldoende lengte heeft.
Hij kan daarom zijn bekken niet kantelen.
Waarschijnlijk omdat hij zijn buik en lenden bespiering onvoldoende gebruikt.
Een beetje kip en ei verhaal dus,
Paardenmassage is trouwens complementair aan chiripractie en ostheopathie.
Eeen paard heeft een relatief licht skelet,dit word bijeen gehouden door spieren, pezen, banden,peesplaten etc.
Zie het als een tent met scheerlijnen,als het frame correct en recht opgezet is en de scheerlijnen hebben allemaal de juiste spanning heb je een stevige constructie.
Staat er onvoldoende spanning aan een zijde kukelt de boel om.
Als je paard dus aan een zijde verhoogde spierspanning heeft door scheef zijn,kan je zo'n dier wel manupileren,echter door de nog aanwezige verkeerde spierspanning(spiergeheugen) trekt hij de boel zo weer van zijn plek.
Je gaat dus een zadel passen op een paard met een verkeerde houding,weggedrukte bespiering etc .
Dat moet je dus niet willen